برای صید سالانه یک میلیون تن آبزیان از سواحل استان برنامه ریزی کنید

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

برای صید سالانه یک میلیون تن آبزیان از سواحل استان برنامه ریزی کنید
هاشمی با اشاره به گستردگی سواحل استان و ارتباط با دریاهای آزاد خواستار تشکیل کمیته علمی و پژوهشی برای رسیدن به هدف صید سالانه یک میلیون تن آبزیان در یک دوره ده ساله شد.
علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه توسعه شیلات استان بر تحول در بخش شیلات استان تصریح و خواستار دادن نقش بیشتر به بخش خصوصی در برنامه های توسعه صید و صیادی در استان شد.
وی با اشاره به طراحی سند توسعه شیلات برای اولین بار در استان گفت: از تکنولوژی و دانش روز برای اجرایی کردن سند توسعه شیلات استفاده شود.
استاندار به لزوم جهش در شیلات اشاره و بر حرکت از صید سنتی به سمت روشهای نوین صیادی و صید صنعتی تاکید کرد.
مهندس هاشمی همچنین خواستار استفاده از منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی و صندوق معاونت توسعه ریاست جمهوری با کارمزدهای نزدیک به صفر برای توسعه ناوگان صیادی و تکمیل زیر ساختهای شیلاتی استان شد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار نیز در این جلسه گفت: برای تحقق یک میلیون تن صید در سال باید در یک دوره ده ساله 4 هزار و 190 میلیارد تومان در بخش شیلات استان سرمایه گذاری شود.
غلامرضا مالکی شجاع افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار 400 فروند ناوگان و 11 بندر صیادی در استان وجود دارد و برای توسعه زیر ساختهای صیادی استان به 320 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی نیاز است .
وی ادامه داد : 25 هزار صیاد دائمی و فصلی در استان وجود دارد که در صورت رسیدن به صید یک میلیون تن در سال میزان اشتغال در بخش شیلات استان به سیصد هزار نفر می رسد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

دیدگاه خود را بیان کنید