سفر معاون توسعه آبزی‌‌پروری سازمان شیلات به ساوه

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

سفر معاون توسعه آبزی‌‌پروری سازمان شیلات به ساوه
مدیر جهاد کشاورزی ساوه از سفر معاون توسعه آبزی‌‌پروری سازمان شیلات به این شهرستان به منظور بررسی موانع و مشکلات پیش روی توسعه آبزی‌پروری خبر داد.
حسن شریفی در اراک اظهار داشت: حسین عبدالحی، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات، مرتضی افراسیابی مدیرکل تولید آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران و مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران فردا به ساوه سفر می‌کنند.
وی گفت: سفر معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات و هیئت همراه به منظور بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در نزدیکی جاده سد الغدیر و استخر دو منظوره پرورش ماهی در قره‌چای، همچنین بررسی موانع و مشکلات پیش روی توسعه آبزی‌پروری انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به این که بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری استان مرکزی در این شهرستان واقع شده است، اظهار کرد: این مجتمع با 6 هزار متر ‌مربع مساحت ظرفیت تولید 14 و نیم تن گوشت ماهی و یک تن خاویار را در یک دوره (هشت ساله) داراست.
شریفی با اشاره به این که چهار سال از آغاز فعالیت این مجتمع می‌گذرد، اظهار کرد: گوشت ماهی خاویار پس از گذشت هشت سال قابل صید و عرضه به بازار است.
این مسئول مهم‌ترین مشکل این مجتمع را طرح توسعه آن دانست و ادامه داد: آب مورد نیاز این مجتمع از سد الغدیر این شهرستان تأمین می‌شود که با توجه به خشکسالی و کاهش ذخیره آن امکان اختصاص سهم بیشتر آب برای اجرای این مهم وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی ساوه افزود: شرایط جوی و دمای مناسب هوای ساوه شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویاری را در این منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به وجود حدود 40 واحد استخر آبزی‌پروری در ساوه بیان کرد: 100 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان ساوه در امر پرورش ماهی فعالیت دارند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید