صادرات یک محموله خاویار از گیلان به ایتالیا

چهار‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


(ایسنا) - منطقه گیلان، با اشاره به اینکه استان گیلان در 6 گونه آبزیان صادرات دارد، گفت: این گونه‌ها شامل ماهی زنده، ماهی پرورشی نظیر کپور و آمور، بچه ماهی، گوشت ماهیان خاویاری و ده پای دراز آب شیرین (نوعی خرچنگ) است.
وی با بیان این مطلب که در سالجاری 247 کیلوگرم ماهی پرورشی و خاویاری به امارات متحده عربی صادرات داشتیم، افزود: 36 تن ده پای دراز آب شیرین نیز از گیلان به کشورهای بلژیک، فرانسه و ایتالیا صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین یک محموله خاویار به صورت سنتز و نمونه به کشور ایتالیا از گیلان صادر شد.
دکتر بشری با بیان این مطلب که گوشت ماهیان خاویاری از گیلان به کشورهای قزاقستان و آذربایجان صادر شده است، اظهار کرد: کشور عراق نیز از مشتریان ماهی پرورشی گیلان است.
وی با اشاره به وجود آزمایشگاهی مجهز در دامپزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه از سال 78 مهر تایید اروپا را گرفته است و با توجه به مدرن بودن این آزمایشگاه هر چند سال یکبار این مجوز تمدید می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان این مطلب که از آنجایی که که مواد غذایی صادر شده باید بسیار تازه باشند تا سریعا به اتحادیه اروپا برسند، تصریح کرد: اگر این آزمایشگاه در تهران بود، صادرات این آبزیان متوقف می‌شد زیرا مواد به خاطر گذشت زمان دیگر تازه نمی‌ماند و وجود این آزمایشگاه موجب شده است تا در صادرات آبزیان جمهوری اسلامی ایران افزایش داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید