دوره آموزش رعایت حریم مرزی ویژه شناورهای صیادی در هرمزگان آغاز شد

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

دوره آموزش رعایت حریم مرزی ویژه شناورهای صیادی در هرمزگان آغاز شد
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: اولین دوره آموزش رعایت حریم مرزی ویژه مالکان و فرماندهان شناورهای صیادی ( لنج و قایق صیادی) در سال جاری از سوی این اداره کل آغاز شد.
سید پرویز محبی اظهار کرد: این دوره ها با همکاری و مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی از جمله ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق شیلاتی این استان برگزار می شود.
وی، هدف از برگزاری چنین دوره هایی را توجیح مالکین و فرماندهان شناورهای صیادی در زمینه رعایت مقررات دریایی و حریم مرزی با استفاده از دستگاههای ناوبری و نقشه خوانی عنوان کرد.
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان دوره های آموزشی رعایت حریم مرزی هرسال دو نوبت ( فروردین و مهر ماه) به صورت منظم از سوی اداره امور صیادان در حوزه های شرق، مرکز و غرب این استان قبل از تحویل مجوز صید به شناورهای صیادی برگزار می گردد.

در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان آمار شناورهای صیادی این استان را چهار هزارو 100فروند شامل یکهزارو فروند لنج و سه هزارو 100 قایق صیادی ذکر شده است.

دراین اطلاعات آمده است: رتبه اول صید استانهای ساحلی کشور با 190هزاراتن (38 درصد صید کشور) به هرمزگان اختصاص دارد.

' هرمزگان با 30 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است که طی چند سال گذشته تاکنون 10 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید