تولید 437 تن ماهی پرورشی در آستارا

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

تولید 437 تن ماهی پرورشی در آستارا
رئیس اداره شیلات آستارا از تولید 437 تن انواع ماهیان پرورشی سردابی، گرمابی و خاویاری در مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.
صادق خاصی‌پور‌ ، از تولید 437 تن انواع ماهیان پرورشی سردابی، گرمابی و خاویاری در مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 252 تن انواع ماهیان گرمابی، 115 تن انواع ماهیان سردابی و 70 تن ماهی خاویاری از نوع «فیل ماهی» در مزارع پرورش ماهی شهرستان استحصال شده است.
وی «بیگ‌هد»، «آمور»، «فیتوفاک» و «کپور» را عمده ماهیان گرمابی پرورشی برشمرد و ادامه داد:ارزش اقتصادی این ماهیان 9 میلیارد و 576 میلیون ریال است که با افزایش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1392 در 7 آب‌بندان و 3 مزرعه کشت توأم ماهی و برنج شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.
خاصی‌پور در بخش دیگر سخنان خود به تولید 115 تن ماهیان سردابی به ارزش اقتصادی 13 میلیارد و 800 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: پرورش این میزان ماهی که از نوع قزل‌آلاست، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 8 درصد رشد داشته است.

وی در پایان از تولید 70 تن ماهیان خاویاری از نوع «فیل ماهی» به ارزش 28 میلیارد ریال سخن گفت و تصریح کرد:این میزان ماهی خاویاری در 2 مزرعه پرورش ماهی تولید شده که نسبت به مدت ماشبه سال 1392 در حدود 39 درصد بیشتر است.

رئیس اداره شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا در پایان به فعالیت مستقیم 34 نفر و غیر مستقیم 92 نفر در این مزارع خبر داد و یادآور شد: صیادی و آبزی‌پروری از مهمترین روش کسب و کار و امرار معاش مردم منطقه آستاراست.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید