آکواریوم بزرگ بیشه ناژوان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

یک‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

آکواریوم بزرگ بیشه ناژوان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آکواریوم بزرگ بیشه ناژوان یکی از پروژه‌های جذاب در مجموعه تفریحی ناژوان است که تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ندا واشیانی‌پور با اشاره به اینکه بهره‌مندی از امکانات تفریحی کافی به عنوان یکی از نیاز‌های مردم در شهر است، اظهار کرد: به هر میزانی که امکانات تفریحی برای مردم در سطح شهر فراهم باشد، آنها اوقات فراغت بهتری را سپری می‌کنند و این موضوع سبب افزایش شادی و نشاط اجتماعی می‌شود.
وی با بیان اینکه به دلیل این موضوع نظارت و ارزیابی امکانات و فضا‌های تفریحی شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: اعضای شورای شهر اصفهان در روز گذشته پس از برگزاری جلسه علنی از مجموعه تفریحی ناژوان و پروژه‌های در دست احداث این مجموعه بازدیدی را داشته‌اند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آکواریوم بزرگ ناژوان یکی از پروژه‌های جذاب در مجموعه تفریحی ناژوان است که این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پروژه برای نخستین بار در کشور با مساحت حدود 3 هزار متر مربع شامل 33 آکواریوم پنج تا 10 متری با ماهیان و آبزیان آب‌های شور و شیرین از پنج اقیانوس و یک تونل دنیای زیر آب با حجم یک‌هزار و 80 متر مربع به طول 35 متر مربع و دارای شش قرنطینه و سیستم تصفیه مدرن برای نگهداری گونه‌های مختلف آبزیان است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه این پروژه با مشارکت شهرداری اصفهان و شرکت اوشن آکواریوم ترکیه در حال احداث است، تاکید کرد: باغ خزندگان ناژوان به عنوان پروژه دیگری است که در این مجموعه در حال احداث است و تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه در جنوب غربی باغ پروانه‌های ناژوان و با هزینه‌ای حدود یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان و دارای فضایی مفرح با ساختمانی به مساحت حدود 830 متر مربع در دست احداث است، افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های جاذب گردشگری اصفهان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه تمام خزندگان فعلی به این مکان جدید منتقل می‌شوند، گفت: همچنین در روز گذشته اعضای شورای شهر از باغ پرندگان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باغ پرندگان ناژوان با مساحتی بالغ بر 55 هزار متر مربع است که بیش از 4 هزار پرنده از 135 گونه مختلف را از سراسر دنیا در خود جای داده است، اظهار کرد: در این مجموعه علمی، تحقیقاتی و تفریحی واحد‌های مختلفی از جمله واحد‌های تغذیه، قرنطینه، بهداشت، تکثیر و تاکسیدرمی فعال هستند.

واشیانی‌پور با تاکید بر اینکه نمایشگاه تاکسیدرمی ناژوان نیز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیر‌بنای 700 متر مربع در حال احداث است، ادامه داد: این نمایشگاه به منظور حفظ و به نمایش گذاشتن گونه‌هایی که بر اثر بیماری یا کهولت سن در باغ پرندگان ناژوان تلف می‌شوند، ایجاد شده و در حال احداث است.

وی تصریح کرد: این ساختمان در پنج سالن برای نمایش گونه‌های تاکسیدرمی شده در حال احداث است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تله‌سیژ ناژوان به عنوان پروژه دیگری بوده که در مجموعه ناژوان در حال احداث است، اضافه کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال به صورت مشارکتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تله‌سیژ ناژوان روی عرصه جنگل‌کاری ناژوان و در مجاورت رودخانه زاینده‌رود با 50 صندلی چهار نفره از تفریحات جذاب برای شهروندان و گردشگران است، تاکید کرد: ایستگاه نخست تله‌سیژ ناژوان در ابتدای جاده الفت واقع در ابتدای ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم آن نیز کنار باغ پرندگان در قسمت جنوب رودخانه است.

واشیانی‌پور با تاکید بر اینکه توجه ویژه به سلامت شهروندان و ارتقای سواد سلامت آنها از رویکرد‌های شورا در دوره چهارم است، افزود: به این دلیل جاده سلامت ناژوان برای ایجاد یک فضای مناسب برای ورزش، تفریح و پیاده‌روی خانواده‌ها در 21 شهریور ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این مسیر از ابتدای پارک میرزا کوچک خان تا پل نصر به طول حدود 2 هزار متر مربع و عرض شش کیلومتر ادامه دارد، گفت: در این مسیر مباحثی مانند چکاپ رایگان شهروندان، ارائه مشاوره در زمینه تغذیه، سلامت روح و جسم و انجام معاینه‌هایی مانند اندازه‌گیری فشار و قند خون و ارائه آگاهی‌های بهداشتی به مردم انجام می‌شود تا مردم ضمن پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از این امکانات بهره‌مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در روز گذشته دو لایحه به همراه توافق‌نامه آزاد‌سازی در شورای شهر مطرح شد، که یکی از این لوایح مورد تصویب قرار گرفت و لایحه دیگر نیز به دلیل بررسی بیشتر و تخصصی‌تر در حال حاضر به تصویب نرسید.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته لایحه دو‌فوریتی پیرامون مترو به تصویب رسید که این لایحه مربوط به جذب اعتبارات دولتی قطار شهری است، ادامه داد: در حال حاضر 508 میلیارد ریال از 930 میلیارد ریال اعتبارات ملی قطار شهری تخصیص و جذب شده است.

واشیانی‌پور تصریح کرد: دولت برای پرداخت مانده تعهدات خود در این زمینه مبلغ 300 میلیارد ریال به صورت واگذاری اسناد در نظر گرفته است تا شهرداری این اسناد را براساس آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران معرفی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این اسناد در 23 اسفند ماه سال جاری به صورت نقدی است و همچنین این مبلغ برای پیمانکاران پرداخت می‌شود، با توجه به مشکل تأخیر در پرداخت به پیمانکاران و عدم نحوه پیش‌بینی ضرر و زیان آنها و ضرورت تأمین منابع مالی برای پرداختی کسورات صورت وضعیت پیمانکاران مانند بیمه، مالیات، ارزش افزوده و موارد دیگر شورای شهر موافقت کرد که شهرداری اصفهان برای نقدی شدن اسناد مذکور برای واگذاری به پیمانکاران معادل 25 تا 30 درصد از اعتبارات قطار شهری را در صورت عدم تأمین منابع مالی برای این امر هزینه کند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید