فعال‌سازی مجدد پالنگان یک میلیارد تومان هزینه در برداشت

یک‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۶ بازدید

فعال‌سازی مجدد پالنگان یک میلیارد تومان هزینه در برداشت
مدیرعامل مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پالنگان گفت: برای فعال‌سازی مجدد این مجتمع 800 میلیون تومان پرداختی غرامت و 200 میلیون تومان دیگر هزینه شده است.
عبدالله نعیمی شامگاه در جریان بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پالنگان، عدم پوشش آب در بالادست و اجازه گردشگران در استفاده این آب را از عوامل تهدیدکننده سلامت آب‌های ورودی به شیلات پالنگان از سرچشمه دانست و اظهار داشت: تدبیر و توجه خاص مسئولان به خصوص مسئولان گردشگری استان برای رسیدگی به این مهم ضروری است.
وی به آمار بالای گردشگران روستای پالنگان و استفاده آنها از آب‌های بالادست اشاره کرد و افزود: حضور گردشگران و عدم رعایت بهداشت محیط زیست از سوی آنان، موجبات آلودگی آب‌های جاری را فراهم کرده که همین امر در کمترین میزان خود می‌تواند ماهیان شیلات را با مخاطراتی مواجه سازد.
نعیمی در ادامه در خصوص ریشه‌کنی بیماری وی‌اچ‌اس در این مجتمع، اظهار داشت: بلافاصله با شیوع این بیماری در این مجتمع، با پایش پنج یا شش ماهه و طی تعطیلی کامل مجتمع با رعایت تمامی نکات بهداشتی اقدام به بازسازی مجدد مجتمع کردیم.

وی از ریشه‌کن کردن بیماری وی‌اچ‌اس در مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پالنگان به صورت کامل خبر داد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه مشکل جدی در داخل مجتمع وجود ندارد.

مدیرعامل مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پالنگان تصریح کرد: البته با توجه به اینکه ماهی قزل‌آلا موجودی زنده است و انواع و اقسام بیماری‌ها حیات آن را تهدید می‌کند، اما اکثر این بیماری‌ها با دارو قابل درمان است.

نعیمی اضافه کرد: از زمان آغاز بکار مجدد مجتمع پالنگان خوشبختانه تاکنون اگر با مشکلی در خصوص ماهیان مواجه شده‌ایم با دارو مرتفع شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: میزان خسارتی که سازمان دامپزشکی برای معدوم‌سازی ماهیان، توانست از دولت دریافت کند تنها برای مجتمع پالنگان بالغ بر 700 تا 800 میلیون تومان بود که هم‌زمان با بحث راه‌اندازی و فعال‌سازی مجدد آن هم بالغ بر 200 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

نعیمی تصریح کرد: از مجموع هزینه‌های صرف شده در راستای فعال‌سازی مجدد این مجتمع، بالغ بر 50 میلیون تومان از محل ماده 180 و از سوی آقای علوی پرداخت شد.

مدیرعامل مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پالنگان در پایان ضمن گله‌مندی از عدم تحقق وعده‌های برخی از مسئولان، افزود: متأسفانه یکی از وعده‌هایی که همیشه داده می‌شود اما در این خصوص اقدامی تا کنون اقدامی نشده است بحث رفع مشکل آلودگی آب است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این میان یکی از سازمان‌های دخیل در این مبحث است که تاکنون به هر دلیلی نتوانسته‌اند کمترین خواسته ما را در این خصوص محقق سازند
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید