فرصت ۲۴ ساعته برای صید میگوی ببری سبز!

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

فرصت ۲۴ ساعته برای صید میگوی ببری سبز!
با اعلام پژوهشکده میگوی کشور ساعت ۲۴ امشب صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر به اتمام خواهد رسید، امسال ۵۰۰ فروند لنج و هزار و ۳۰۰ قایق مجوز صید میگوی دریایی در آبهای این استان را داشتند
با اعلام پژوهشکده میگوی کشور ساعت 24 امشب صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر به اتمام خواهد رسید.
حسین بهمن یاری در ادامه گفت: تمام لنج ها و قایق هایی که برای صید میگو به دریا رفته اند، موظفند ساعت 24 امشب در سواحل استان پهلوگیری کنند.
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال 500 فروند لنج و هزار و 300 قایق مجوز صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر را گرفتند.
بهمنیاری تصریح کرد: با متخلفانی که نسبت به انجام این دستورالعمل مبنی بر اتمام صید میگو در آبهای بوشهر بی توجهی نشان دهند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی بر اساس اعلام پژوهشکده میگوی کشور از هفتم مرداد ماه آغاز شده است ، تصریح کرد : بر اساس اعلام این پژوهشکده صید میگوی دریایی در بوشهر امسال یک ماه و شش روز تعیین شد.


به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور با انجام پایش در آبهای بوشهر و بررسی میزان ذخایر میگوهای دریایی زمان آغاز و پایان صید را اعلام می کنند.


این مقام مسئول در استان بوشهر یاداور شد: البته پژوهشکده میگوی بوشهر با سایر پژوهشکده های شیلاتی فعال در حوزه خلیج فارس از جمله پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در ارتباط است و به صورت هماهنگ عمل می کنند.


وی با بیان اینکه سال گذشته حدود هزار و 450 تن میگوی دریایی در آبهای بوشهر توسط صیادان صید شده بود، گفت: آمار میزان صید امسال نیز حاکی از آن است که میگوی صید شده رقمی نزدیک به سال گذشته است.


مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال شاهد کاهش صید میگو در آبهای بوشهر نبودیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.


وی همچنین اظهار داشت: باید اقدامات موثر برای بازسازی ذخایر این گونه با ارزش دریایی در آبهای خلیج فارس هر چه سریعتر آغاز شود.


بهمنیاری، صید غیرمجار در طول سال را یکی ازمهمترین دلایل کاهش ذخایر میگوهای دریایی در آبهای بوشهر بیان کرد و گفت: در صورتی که با متخلفین برخوردهای سخت صورت گیرد می توان با کاهش چشمگیر صید غیرمجاز امیدوار شد.

80 درصد میگوهای صید شده گونه" ببری سبز "است

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر یادآور شد: بیش از 80 درصد از میگوهای صید شده در آبهای بوشهر به گونه ببری سبز اختصاص دارد و بقیه میگوی سفید است.


وی تاکید کرد: میگوهای ببری سبز در مقایسه با میگوهای سفید از وزن بسیار بیشتری برخوردار است و میگوی سفید در نهایت به وزن 12 گرم می رسد.


وی اظهار داشت: وزن میگوهای ببری سبز در ابتدای فصل صید 12 گرم است و به تدریج در طول صید افزایش می یابد.


بهمن یاری تصریح کرد: برخی میگوهای ببر سبز در پایان فصل صید به وزن 100 گرم می رسد که برای صیادان از ارزش زیادی برخوردار است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید