رهاسازی 12 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای فهرج

دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
رهاسازی 12 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای فهرج
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج از رهاسازی 12 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان فهرج خبر داد.
علی دریجانی در فهرج با اشاره به طرح‌های آبزی‌پروری اظهار داشت: در این شهرستان باوجود محدودیت‌های اقلیمی و منابع آب، کشاورزان و باغداران از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری را دارند. در این راستا سال گذشته 3 هزار بچه‌ماهی از گونه کپور در استخرهای کشاورزی شهرستان فهرج رهاسازی و شش تن گوشت تولید شده است.
وی بیان داشت: در سال جاری 12 هزار قطعه بچه‌ماهی در چهار استخر پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی و پیش‌بینی می‌شود، 24 تن ماهی تولید و به بازار عرضه شود.با تولید ماهی در فهرج علاوه بر تامین گوشت سفید شهرستان به بازار آبزیان شهرستان‌های هم‌جوار و مرکز استان کرمان روانه می‌شود.

راه‌اندازی آبیاری تحت فشار در 29 هکتار از اراضی زرند

علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند به خبرنگار فارس گفت: پروژه آبیاری تحت فشار بابلر واقع در اراضی موقوفات دیلمقانی در روستای احمدآباد شهرستان زرند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی بیان داشت: این پروژه در سطح 29 هکتار و با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا و از این اعتبار مبلغ یک میلیارد و 624 میلیون ریال از محل کمک‌های فنی اعتباری سال 92 به صورت بلاعوض پرداخت شده است. با افزایش اجرای آبیاری‌های نوین، کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی را در منطقه شاهد باشیم.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید