نمايشگاه بين المللي دريايي ؛ کارگاه آموزشي پرورش ماهي در قفس

سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

نمايشگاه بين المللي دريايي ؛ کارگاه آموزشي پرورش ماهي در قفس
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از برگزاری کارگاه آموزشی پرورش ماهی در قفس در حاشیه نمایشگاه بین المللی دریایی کشور های اسلامی خبر داد.
حسینعلی عبدالحی گفت : پرورش ماهی در قفس جز اولویت های تعریف شده سازمان شیلات ایران است و با آموزش و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی آنها را به پرورش ماهی در قفس ترغیب می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه نیز بهانه ای برای برگزاری کارگاه آموزشی پرورش ماهی در قفس در حاشیه این نمایشگاه است.
عبدالحی گفت: از آنجا که بازدید کنندگان این نمایشگاه را اکثرا افراد مرتبط با امور دریایی تشکیل می دهند، برگزاری این کارگاه نقش مهمی در توسعه پرورش ماهی در قفس ایفا می کند.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد : به نظر می رسد برگزاری این کارگاه اموزشی مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گیرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به محدودیت منابع آب شیرین در کشور تصریح کرد: یکی از بهترین روش های آبزی پروری می تواند پرورش انواع ماهیان دریایی در قفس باشد.
عبدالحی خاطرنشان کرد: در صورت توسعه پرورش ماهی در قفس و استفاده از آبهای دریا می توان در بخش پرورش ماهیان توسعه بیشتری ایجاد کرد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین گستره آب‌های دریایی در شمال و جنوب کشور و تنوع گونه‌های اقتصادی آبزیان، ظرفیت در خور توجهی برای توسعه آبزی پروری دریایی با استفاده از قفس محسوب می شود.
برای توسعه هر چه بیشتر پرورش ماهیان دریایی در قفس از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور قرار است همایش ملی-منطقه‌ای با محوریت توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس برگزار شود.
به گفته عبدالحی، این همایش که قرار بود اردیبشهت امسال در استان خوزستان برگزار شود به نیمه دوم سال موکول شده است.
برگزاری همایش ملی - منطقه ای پرورش ماهی در قفس می تواند زمینه ساز ورود سرمایه گذاران خارجی نیز در این بخش باشد.
وی یادآور شد: تکثیر، پرورش و فناوری های نوین، پرورش لارو ماهی، تغذیه و غذای زنده، مدیریت بهداشت و بیماریها، اکولوژی و اثار متقابل زیست محیطی در آبزی پروری، بیولوژی و فیزیولوژی آبزیان، بیو تکنولوژی و اصلاح نژاد آبزیان از جمله محورهای اصلی این همایش محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: همچنین بیوتکنولوژی و اصلاح نژاد آبزیان اقتصادی، مهندسی آبزیان، مدیریت و بازسازی ذخایر، مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، پرورش در قفس و فرآوری از دیگر برنامه های خواهد بود که در این همایش بررسی می شود.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید