استان مرکزی پیشرو در احداث و توسعه مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان

چهار‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

استان مرکزی پیشرو در احداث و توسعه مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان ‌
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان در احداث و توسعه مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان پیشرو است.
حسن اکبری درخصوص مراکز تفرجگاهی عرضه زنده آبزیان اظهار کرد: در این مراکز علاوه بر امکان پرورش، عرضه زنده، امکان طبخ آبزیان و امکانات رفاهی مناسبی نیز جهت اسکان و تردد مردم پیش‌بینی شده است.
وی افزود: اینگونه مراکز علاوه بر حمایت از آبزی‌پروری استان محلی جهت خرید محصولات آبزی پروری نیز به شمار می‌روند.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در کشور، استان‌های تهران، مازندران، کردستان و مرکزی دارای اینگونه مراکز هستند و استان مرکزی با دو مرکز فعال در شهرستان اراک و یک مرکز در حال ساخت در شهرستان دلیجان و تعدادی درخواست دیگر جهت احداث اینگونه مراکز در کشور پیشرو است.

اکبری ضمن تشکر از مسئولین دستگاه‌های مرتبط با احداث این گونه مراکز مثل مدیریت راهداری، امور آب، محیط زیست، حمل و نقل و پایانه‌ها و دامپزشکی گفت: با پیگیری که این مدیریت و استانداری مرکزی انجام داده است، این‌گونه مراکز در زمره مجتمع‌های درجه چهار خدماتی و رفاهی بین راهی قرار گرفته است.

وی افزود: از این رو علاوه بر پرور‌ش، عرضه و طبخ آبزیان در اینگونه مراکز که ماهیت اصلی آنهاست، فعالیت‌های دیگری از جمله احداث رستوران، بازارچه و ... را نیز می‌توان در کنار آن پیش‌بینی و خدمات بهتری را به مسافرین و مردم ارائه کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید