همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
فعالیت ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی در آذربایجانشرقی
خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد صمدزاده صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر 500 مزرعه پرورش ماهی در آذربایجانشرقی فعال هستند که از این مزارع در سال 91، چهار هزار و 560 تن ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در سالجاری نیز بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، این میزان به چهار هزار و 800 تن افزایش مییابد.
وی در ادامه به سودآوری صنعت تولید و پرورش ماهی خوراکی اشاره و تصریح کرد: برخلاف سالهای گذشته که بدلایلی مانند پایین بودن سطح آگاهی و اطلاعات مردم در خصوص فواید غذاهای دریایی و محدودیت و کمبود مراکز عرضه مستقیم این ماده غذایی ارزشمند، بیشتر تولیدات پرورش دهندگان ماهی به خارج از استان صادر میشد که در سالهای گذشته و با فرهنگسازی و اطلاعرسانیهای مناسب، سرانه مصرف ماهی در آذربایجانشرقی افزایش یافته و این حرفه اکنون به عنوان یک کارآفرینی درآمدزا محسوب میشود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجانشرقی تصریح کرد: اکنون پرورش ماهی به عنوان شغلی سودآور به لحاظ اقتصادی توانسته جایگاه خود را در آذربایجانشرقی بیابد بطوریکه اکنون پرورش دهنگان ماهی در مزارع این استان، علاوه بر تامین نیاز داخلی استان، تولیدات خود را به شهرستانهای همجوار و حتی شهرهای مرزی ترکیه، باکو و نخجوان جمهوری آذربایجان نیز صادر می کنند.
صمدزاده به اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای دریایی و بویژه ماهی در سبد غذایی خانوادهها اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته مردم منطقه علاقه چندانی به استفاده از این ماده غذایی ارزشمند نداشتند ولی در چند سال گذشته با تلاشهای صورت گرفته چون برگزاری جشنواره های مرتبط، افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه فواید مصرف ماهی و نیز گسترش مراکز فروش آبزیان، شاهد افزایش تمایل مردم به استفاده از غذاهای دریایی به ویژه ماهی در برنامه های غذایی هستیم