افزایش حجم واردات ماهی و آبزیان در نخستین ماه سال جاری

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

افزایش حجم واردات ماهی و آبزیان در نخستین ماه سال جاری
گمرک ایران اعلام کرد: میزان واردات ماهی در نخستین ماه سال جاری معادل دو هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که واردات ماهی و سایر آبزیان حدود یکهزار تن بوده، افزایش 60 درصدی نشان می دهد.
بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی؛ در فروردین ماه، یکهزار و 800 تن ماهی و سایر قشرداران و صدف داران به ارزش 5 میلیون دلار وارد شده که ارزش ریالی این واردات در مجموع معادل 15 میلیارد تومان است.
بر اساس این آمار، واردات ماهی ها در نخستین ماه سال گذشته حدود یکهزار تن و با ارزش سه میلیون دلار معادل هشت میلیارد تومان بوده است.
بنابراین واردات ماهی ها و سایر قشرداران و صدفداران در نخستین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

در سال گذشته نیز ایران در مجموع حدود 62 هزار تن ماهی را با قیمت 167 میلیون دلار وارد کرده بود.

بر اساس گزارش های رسمی فائو؛ ارزش آبزیان تولید شده در ایران در سال 2011 از متوسط ارزش تولیدی آبزی پروری جهان بالاتر بوده و درمجموع ارزش تولیدات بخش شیلات و آبزی پروری در سال 2011 بالغ بر 247 میلیون دلار برآورد شده و این رقم در سال 2012به حدود 259 میلیارد دلار افزایش یافته است اما همچنان شاهد واردات انواع مختلف این محصول به ویژه تیلا پیا هستیم
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید