تولید 8 هزار تن ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس تا پایان سال جاری

سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

تولید 8 هزار تن ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس تا پایان سال جاری
فلاح گفت: از توسعه توریسم دریایی و افزایش قفس های پرورش ماهی در دریای خزر به عنوان دو محور مهم بهره برداری از دریا برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال یاد کرد.
به منظور بحث و بررسی پیرامون توسعه صنعت دریایی مازندران و فریدونکنار جلسه ای با حضور ربیع فلاح جلودار، استاندار و معاونین استانداری ، رئیس کل دادگستری مازندران ، امام جمعه فریدونکنار ، فرمانداران بابلسر و فریدونکنار و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد .
در این نشست استاندار مازندران از توسعه توریسم دریایی و افزایش قفس های پرورش ماهی در دریای خزر به عنوان دو محور مهم بهره برداری از دریا برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال یاد کرد و گفت : تا پایان سال 94 باید حدود 8 هزار تن تولید ماهی از طریق قفسهای پرورش ماهی در دریا داشته باشیم و تصمیم داریم این مقدار را تا پایان سال 95 به 20 هزار تن برسانیم .
دکتر ربیع فلاح جلودار با اشاره به اینکه بندر یکی از زیرساختهای مهم توسعه است تاکید کرد : بندر فریدونکنار هم باید فعالتر شود و زمینه توسعه مبادلات تجاری از این بندر فراهم گردد .
وی افزود : یکی از زیرساخت های مهم ما در استان دریاست که واقعا بی نظیر است و ما باید از این زیرساخت خدادادی برای توسعه اقتصادی بیشتر بهره ببریم .
مقام عالی دولت در استان تاکید کرد : همه مسئولین موظف هستند برای توسعه گردشگری دریایی با همدلی و همزبانی گام بردارند و کمک کنند تا بتوانیم خیل عظیم مهمانان و گردشگران مازندران را وارد دریا کنیم .
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران نیز با اشاره به ضرورت جهاد اقتصادی برای رفع مشکل اشتغال در استان تاکید کرد و گفت : امروز دستگاه قضایی در کنار و همراه دستگاه اجرایی تلاش می کند تا زمینه های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان فراهم گردد .
وی از مدیران خواست با رویکرد رفع مشکل در جهت توسعه اشتغال در استان و رفع مشکلات سرمایه گذاران گام بردارند.
همچنین حسینی فرمانده دریابانی با اعلام آمادگی برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری در دریا گفت : دریابانی و مرزبانی آماده هر گونه همکاری برای انجام فعالیتهای اقتصادی در دریای مازندران است و اگر در این راستا پاسگاه شناوری برای امنیت ایجاد گردد بسیار مناسب است .
حجت الاسلام و المسلمین جلالی امام جمعه فریدونکنار نیز در این نشست فرصت خدمتگزاری را فرصتی بزرگ و اسثتنایی برای خدمت دانست و گفت : از فرصت خدمتگزاری برای کارگشایی استفاده کنید .
فعالتر شدن بندر فریدونکنار ، رفع کمبود پزشک متخصص در بیمارستان فریدونکنار و اتمام کمربندی فریدونکنار از انتظارات مطرح شده توسط امام جمعه فریدونکنار در این جلسه بود .
مهندس نبیان معمان عمرانی ، دکتر احسانی معاون برنامه ریزی و اشتغال حبیب نژاد و تاتینا مدیران کل شیلات و بنادر و ابراهیمی فرماندار فریدونکنار نیز در این نشست اقدامات و فعالیتهای انجام شده در زمینه شهرستان فریدونکنار و توسعه صنعت دریایی را بیان نمودند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

دیدگاه خود را بیان کنید