راه اندازی بازارچه فروش آبزیان در اردبیل

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
راه اندازی بازارچه فروش آبزیان در اردبیل
مدیرکل شیلات استان اردبیل از راه‌اندازی بازارچه فروش آبزیان در اردبیل خبر داد
میرآرمان واعظی افزود: احداث و راه‌اندازی بازارچه فروش آبزیان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار برای حمایت از تولیدات آبزیان در استان بوده که با این امر تلاش برای افزایش تولید آبزیان نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی امسال تلاش می‌کنیم تا تولید ماهی و آبزیان را در استان افزایش دهیم

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: باید پرورش ماهی در قفس را در سدهای ‌گیلارلو گرمی، سقزچی نمین، شورابیل اردبیل، سد لیکوان خلخال و سد سبلان مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم.

واعظی افزود: برای رسیدن به این مهم پرورش ماهی در قفس را باید در سدهای استان مانند سد گیلارلو شهرستان گرمی، سقزچی شهرستان نمین، شورابیل اردبیل، سد لیکوان خلخالو سد سبلان مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم که در این زمینه اهتمام جدی داریم.

وی تحقق افزایش تولید در واحد سطح را در تمامی مزارع پرورش ماهی استان با مکانیزاسیون آنها از جمله برنامه‌ها در استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: سالانه بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی، 30 میلیون تخم سبز و 20 میلیون تخم چشم زده در استان اردبیل تکثیر و در کنار تامین بچه ماهی مورد نیاز استان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید