کارشناسان معتقدند هدف تل آويو نابود کردن صنعت ماهيگيري فلسطينيان است

سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

کارشناسان معتقدند هدف تل آويو نابود کردن صنعت ماهيگيري فلسطينيان است
کارشناسان معتقدند هدف تل آویو نابود کردن صنعت ماهیگیری فلسطینیان است.
نیروی دریایی اسرائیل همچنان زندگی ماهیگیران فلسطینی را در نوار محاصره شده غزه به خطر می اندازد. از ابتدای امسال تا کنون نیروی دریایی اسرائیل بارها به ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه تیراندازی کرده و قایقها و تجهیزات ماهیگیری آنها را از بین برده است. همچنین در این حملات یک ماهیگیر فلسطینی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شده اند. حدود چهارهزار ماهیگیر فلسطینی هر روز با به خطر انداختن جان خود مجبورند ماهیگیری کنند.
یک ماهیگیر گفت آنها بدون هشدار به ما تیراندازی می کنند. نظامیان اسرائیل به قایقها و تجهیزات ماهیگیری ما آسیب می رسانند زیرا نمی خواهند ما امرار معاش کنیم. با وجود اینکه ما هیچ خطری برای آنها نداریم، به ما تیراندازی می کنند.
با وجود اینکه در توافقنامه آتش بس موقت پس از جنگ تابستان گذشته علیه غزه، اسرائیل پذیرفت تا شعاع دوازد مایل دریایی را برای ماهیگیری فلسطینیان آزاد بگذارد، اما هنوز به تعهد خود عمل نکرده است.
یک ماهیگیر گفت ما به سختی می توانیم ماهی بگیریم. فقط ماهیهای کوچک که نزدیک ساحل زندگی می کنند، به تور ما می افتد. ما امیدوار بودیم پس از جنگ اخیر، شعاع ماهیگیری به دوازده مایل دریایی افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد. ما نمی توانیم در این شرایط مخارج زندگیمان را تامین کنیم.
کارشناسان معتقدند حملات اسرائیل علیه ماهیگیران با هدف نابود کردن صنعت ماهیگیری و شیلات فلسطینیان است.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید