گمانه زنی در مورد علت تلف شدن ماهی های کیش ممنوع؛ پیگیری ها ادامه دارد

یک‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

گمانه زنی در مورد علت تلف شدن ماهی های کیش ممنوع؛ پیگیری ها ادامه دارد
مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون علت تلف شدن هزاران قطعه ماهی جزیره کیش هنوز مشخص نشده است، از رسانه ها و سایر نهادهای مرتبط خواست تا پیش از مشخص شدن علت دقیق این امر از گمانه زنی خودداری کنند.
داود میرشکار افزود: منطقه آزاد کیش نمونه ای از ماهی های تلف شده را به بخش تحقیقات سازمان شیلات تحویل داده است تا برای مشخص شدن علت مرگ، مورد بررسی قرار گیرند.
وی اظهار کرد: این نمونه ها در مرکز تحقیقات شیلات در جنوب کشور در حال بررسی است اما تاکنون علت تلف شدن ماهی ها اعلام نشده است.
میرشکار در پاسخ به اینکه برخی رسانه ها علت تلف شدن ماهی های کیش را آلودگی نفتی اعلام کرده اند گفت: باید نتیجه بعد از بررسی به سازمان محیط زیست ارسال شود اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه علت تلف شدن را مشخص کرده باشد به سازمان داده نشده است بنابراین اگر علتی هم اعلام شده قطعا بر اساس حدس و گمان بوده است.

وی تاکید کرد: تهدیدات محیط زیستی به حدی این پهنه آبی را تهدید می کند که مشخص شدن علت بروز چنین حوادثی نیاز به بررسی دقیق دارد.

23 اردیبهشت هزاران ماهی در اتفاقی نادر و به دلیل نامعلوم در جزیره کیش تلف شدند.این ماهی ها چشمانی متورم و بدنی قرمز رنگ پیدا کرده اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید