ایران رتبه سوم دارا بودن مهندس را در جهان دارد

چهار‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

ایران رتبه سوم دارا بودن مهندس را در جهان دارد
دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران : ایران رتبه سوم دارا بودن مهندس را در جهان دارد
دکتر حسن صالحی رییس سازمان شیلات ایران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در مراسم تحلیف هفتمین دوره کارشناسان رسمی با بیان این مطلب گفت: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی با هدف مهندسی کردن فرآیند تولیدات کشاورزی و دانش بنیان کردن آن و برای تبدیل کشاورزی معیشتی و سنتی به کشاورزی صنعتی تاسیس شد.
وی کشاورزی کشور را کشاورزی تجربه محور دانست و گفت: براساس آمار حدود چهار میلیون بهره بردار داریم و هنوز بیش از ۷۰ درصد کشاورزی ما متکی بر تجربه است و این تجربه در کنار به کارگیری دانش و فناوری روز موثر خواهد بود و مسلما مهندسین کشاورزی راه ورود انتقال دانش و تکنولوژی به کشاورزی کشور هستند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور سه چالش جدی آینده کشور را آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی عنوان کرد و گفت: کشاورزی ما تا چه حد می تواند در بخش آب و چالش های پیش روی نقش آفرینی کند و در اینجا نظام مهندسی کشاورزی می تواند با ارائه روش ها و شیوه های نوین کمک شایانی به حل این معضل کند.
دکترصالحی ارائه الگوهایی به جامعه کشاورزی را از وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانست و گفت: برای این که بدانیم کشاورزی ما تا چه حد هماهنگ با بحث های محیط زیستی است نیازمند الگوهایی هستیم که به عنوان مبنای ترویجی در اختیار جامعه کشاورزی ما قرار گیرد که این وظیفه نیز بر عهده سازمانی تخصصی مانند سازمان نظام مهندسی کشور است.
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ارائه خدمات فنی مهندسی به سایر کشورها را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: در سفر اخیر هیاتی از آفریقا درخواست آموزش صیادی از شیلات ایران داشتند که در اینجا سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند یک گام فراتر گذاشته و چنین خدماتی را به سایر کشورها ارائه نماید.
دکتر صالحی ایران را سومین کشور دنیا از نظر تعداد مهندسین در جهان اعلام کرد و گفت: از نظر عملکرد در صنعت و کشاورزی در به کارگیری روش ها و تکنیک ها در جایگاهی بالاتر از ۸۰ قرار داریم که این اختلاف نشان می دهد نیاز به بازبینی در اقدامات و برنامه های آموزشی در توانمندسازی مهندسین داریم.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید