صادرات 480 میلیون دلاری محصولات شیلاتی در سال گذشته

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

صادرات 480 میلیون دلاری محصولات شیلاتی در سال گذشته
مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان از صادرات 480 میلیون دلاری محصولات شیلاتی کل کشور در سال گذشته خبر داد.
ارسلان قاسمی گفت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که هنوز نتوانستیم به عضویت اتاق تعاون دربیاییم.
وی بها داده نشدن به تولید را یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: فقط حرف و شعار در این زمینه خوب انجام می شود اما حمایتی که به عنوان مثال باید از سوی نظام بانکی برای تولید صورت بگیرد، انجام نمی شود.
قاسمی تصریح کرد: سازمان های مسئول امر صادرات باید شرایط صادرات کالا و خدمات را فراهم کنند که این کار را انجام نمی دهند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان افزود: سیستم بوروکراسی در کشور ما مانعی برای تولید است.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اینکه مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید از درون با نگاه به بیرون را مورد تاکید قرار داده اند، گفت: این نکته در سیاست های خرد و کلان اعمال نمی شود.

قاسمی از این موضوع که اتاق تعاون علیرغم حضور در مجامع تصمیم گیری کشور، مصوبه ای جهت رفع موانع تولید و صادارت تعاونی ها، قرار نمی دهد، انتقاد کرد.

وی افزود: بقیه دستگاهها نیز به همین ترتیب عمل می کنند و از این رو، ما از همه جا تحت فشار هستیم.

این تعاونگر با اشاره به حمایتی که باید از سوی سیستم بانکی از تولیدکنندگان صورت بگیرد، تصریح کرد: اگر سیستم بانکی سرمایه در گردش در اختیار تولید قرار ندهد، این بخش با مشکل مواجه می شود.

وی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جهت فن آوری نوین و افزایش بهره وری یکی دیگر از اقداماتی است که باید صورت بگیرد که در ما نزدیک به صفر است.

وی با اشاره به بحران آب در کشور، اظهار داشت: ما مدیریت بحران آب نداریم که این موضوع نیازمند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جهت فن آوری نوین است.

این مدیرعامل خواستار شد: دولت و اتاق تعاون باید با همدلی و وفاق گامهای اساسی و مفیدی را برای بهبود وضعیت بخش تعاون بردارند.

قاسمی افزود: در سال گذشته بالغ بر 650 هزار تن انواع ابزیان در کل کشور صید و پرورش شد.

وی در خصوص انتظارات خود برای بخش تعاون در برنامه ششم، تاکید کرد: تعاون در برنامه پنجم مغفول مانده و با این شرایط در برنامه ششم نیز مغفول خواهد ماند.

این فعال بخش تعاون گفت: توقع ما این است که برنامه ریزان در برنامه ششم، به بخش تعاون نگاه ویژه داشته باشند و جبران مافات کنند و حداقل زمینه تحقق سهم 25 درصدی را فراهم کنند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید