ضرورت توسعه پرورش ماهی در قفس در گیلان

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

ضرورت توسعه پرورش ماهی در قفس در گیلان
استاندار گیلان بر ضرورت توسعه طرح پرورش ماهی در قفس تأکید کرد و گفت: شیلات موظف است در مدت 10 روز مجوز لازم را برای سرمایه‌گذاران طرح پرورش ماهی در قفس صادر کند.
محمدعلی نجفی در جریان بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در این شهرستان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را موجب تأمین مواد غذایی مناسب و اشتغالزایی مستقیم و غیر‌مستقیم برای جوانان و افراد جویای کار دانست.
وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های زیادی در پرورش ماهی دارد، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌هایی نظیر رودخانه و دریا، سرانه مصرف ماهی در گیلان نسبت به متوسط جهانی کمتر است
استاندار گیلان اقتصادی کردن ماهی برای تولید و مصرف‌کنندگان را راهکار افزایش سرانه مصرف ماهی عنوان کرد و افزود: اکنون سرانه مصرف ماهی در گیلان 14 کیلوگرم بوده که این رقم در کشور 9، در دنیا 19 و کشورهای توسعه‌یافته 35 کیلوگرم است.

وی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را در افزایش تولید تأثیرگذار دانست و گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به گیلان تولید حداقل 10 هزار تن ماهی در قفس در دو سال آینده در دستور کار قرار گرفت.

نجفی با اشاره به اینکه اجرای طرح ماهی در قفس می‌تواند با استفاده از ظرفیت تالاب و رودخانه‌ها ترویج یابد، افزود: توسعه این طرح در افزایش تولید محصول در واحد سطح اهمیت زیادی دارد.

این مسئول از در نظر گرفتن 50 میلیارد تومان تسهیلات در امر پرورش ماهی در قفس خبر داد و یادآور شد: در سفر هیئت دولت به گیلان 10 میلیارد تومان به بخش زیربنایی طرح مذکور اختصاص یافته است.

استاندار گیلان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را دچار عقب‌ماندگی‌هایی دانست و تصریح کرد: باید با تمام توان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنیم.

وی به ورود بخش‌خصوصی در زمینه پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: مدیران مربوطه گیلان وظیفه دارند در مدت 10 روز به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در طرح پرورش ماهی در قفس پاسخ دهند و شیلات نیز 10 روزه باید مجوز لازم را برای سرمایه‌گذاران این بخش صادر کند.

نجفی با تأکید بر اینکه تا پایان سال‌جاری شیلات گیلان باید پرورش 5 هزار تن ماهی در قفس را تحقق بخشد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران توانمند و قوی در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ورود کنند.

وی اشتغالزایی و فعال‌شدن بخش‌های جانبی را از مزایای طرح مذکور برشمرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال از دیگر مزایای مهم این طرح محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه از ظرفیت دریا به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: باید با اندیشه، پشتکار و جدیت از این نعمت الهی برای توسعه استان بهره گیریم
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید