رهاسازی 63 قطعه ماهی خاویاری در دریای مازندران

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

رهاسازی 63 قطعه ماهی خاویاری در دریای مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: 63 قطعه ماهی خاویاری نارس اردیبهشت‌ ماه امسال توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران از متخلفان کشف و در دریا رهاسازی شد.
حسن حبیب‌نژاد در ساری با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای امسال با انجام 5 هزار و 196 گشت‌ دریایی و ساحلی، 626 مرحله ایست و بازرسی‌های مختلف و سرکشی از صیدگاه 647 قطعه ماهی استخوانی و 15 هزار و 755 رشته دام غیرمجاز غضروفی و فلس‌دار در آب‌های ساحلی مازندران کشف و ضبط شد، اظهار کرد: طی این مدت 35 هزار و 710 عدد کرف صیادی، سه فروند قایق پارویی، پنج فروند بدنه قایق و هفت دستگاه انواع موتور دریای سبک و سنگین از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به جمع‌آوری 22 باب کومه صیادی غیرمجاز طی اردیبهشت‌ ماه امسال در استان، افزود: همچنین 18 مرحله عملیات گشت مشترک با پایگاه‌های انتظامی و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران انجام شد.
مدیرکل شیلات مازندران به کشف و ضبط 63 قطعه ماهی خاویاری نارس از متخلفان و رهاسازی آن در دریای خزر اشاره کرد و افزود: 244 عدد لنگر، یک دستگاه ماشک و سه دستگاه یدک‌کش در اردیبهشت‌ ماه امسال کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه 26 نفر از صیادان غیرمجاز به ‌عنوان متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، تصریح کرد: همچنین 9 دستگاه خودرو توقیف شد.

حبیب‌ن‍ژاد با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آبزیان و ذخایر آنها برای نسل‌های آینده وظیفه سنگینی است، خاطرنشان کرد: این وظیفه مهم بر عهده تک‌تک افراد جامعه به‌ویژه جامعه شیلاتی مازندران است تا نسل‌های آینده نیز از این نعمت‌های خدادادی بتوانند بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه صید پایدار، بقای حرفه شریف صیادی برای نسل آینده در گرو حفاظت از منابع آبزیان به‌ صورت اصولی و همه‌گیر است، تصریح کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران امسال با رویکرد پیشگیری به‌مراتب با متخلفان و متجاوزان به انفال دریای خزر به صورت جدی برخورد می‌کند.

مدیرکل شیلات مازندران با تقدیر و تشکر از همکاری مردم و مسئولان شهرهای ساحلی مازندران، از مردم استان خواست هرگونه تجاوز غیرقانونی به ذخایر دریای خزر را به شماره تلفن 35289396 روابط عمومی اداره‌کل و شماره تلفن 35289555 ستاد خبری مستقر در بابلسر اعلام کنند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید