شهرک صنایع دریایی در تنگستان ساخته می‌شود

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

شهرک صنایع دریایی در تنگستان ساخته می‌شود
استاندار بوشهر گفت: توسعه صنایع در کنار ساحل خلیج فارس یکی از مهم‌ترین رویکردهای استان بوشهر است که در این راستا شهرک صنایع دریایی استان بوشهردرجوار ساحل تنگستان ساخته می‌شود
مصطفی سالاری در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی استان بوشهر، با بیان اینکه مشکلات حوزه‌های مختلف اتاق بازرگانی در قالب نشست‌های تخصصی بررسی می‌شود اظهار داشت: اتاق بازرگانی درحوزه‌های تجارت،سرمایه گذاری، صنعت و معدن فعالیت می‌کند که هر کدام از این حوزه‌ها دارای زیربخش‌های فراوانی است.
استاندار بوشهر، با تاکید بر نظام‌مند شدن پرورش و صادرات آبزیان در استان بوشهر تصریح کرد: برای تامین نهادهای پرورش آبزیان تفاهم نامه‌ای با سازمان دامپزشکی منعقد شده که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه دغدغه پرورش دهندگان آبزیان به ویژه میگو برطرف می‌شود.
سالاری، با تاکید بر توجه به حل مشکلات در حوزه بیمه تامین اجتماعی و تعرفه‌های مالیاتی صنعگران و تجار گفت: برای بررسی مشکلات این حوزه و ارائه راهکارهای لازم نشستی با معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت دربوشهر برگزار می‌شود.

وی، نشست‌های تخصصی با تجار، صنعگران و سرمایه‌گذاران یکی از برنامه‌های مهم استان دانست و گفت: سه نشست تخصصی در حوزه‌ تعرفه مالیاتی، تامین اجتماعی و صادرات آبزیان در اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی قرار دارد.

استاندار بوشهر از تعیین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای در استانداری‌ها خبرداد و افزود: با شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تعیین سرپرست این سازمان در استان‌ها، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای در استانداری‌ها فعالیت می‌کند که بزودی سرپرست این معاونت در استانداری بوشهر معرفی می‌شود.

سالاری با تاکید بر توسعه صنایع در جوار سواحل گفت: برای ایجاد صنایع بزرگ و پایین دستی 5 نقطه در استان بوشهر شناسایی شده که صنایع مختلف درسواحل ایجاد می‌شود.

وی افزود: در منطقه شمالی استان بوشهر صنایع مرتبط با پتروشیمی ایحاد می‌شود.

استاندار بوشهر صنعت گردشگری درنقاط مختلف استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با تصویب بندرآزاد تجاری و صنعتی بوشهر فعالیت‌های این منطقه با رویکرد صنایع غیرآلاینده در زمینه پردازش، فرآوری، بسته بندی و مونتاژ راه‌اندازی می‌شود.

سالاری با اشاره به ایجاد شهرک صنایع دریایی در تنگستان بیان کرد: توسعه صنایع در کنار ساحل خلیج فارس یکی از مهم‌ترین رویکردهای استان بوشهر است که در این راستا شهرک صنایع دریایی استان بوشهردرجوار ساحل تنگستان ساخته می‌شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید