پیش‌بینی تولید بیش از 18 هزار تن انواع آبزیان در کرمانشاه

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

پیش‌بینی تولید بیش از 18 هزار تن انواع آبزیان در کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 18 هزار و 100 تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه تولید شود.
فرزاد افضلی در کرمانشاه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 18 هزار و 100 تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه تولید شود.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مجموع تولید آبزیان در استان طی سال گذشته را 11 هزار و 793 تن عنوان کرد و افزود: مجموع تولیدات در سال 92 نیز 14 هزار و 422 تن بوده است.
وی با اشاره به حمایت‌های تسهیلاتی از پرورش‌دهندگان ماهی در استان کرمانشاه، گفت: پس از ابلاغ منابع اعتباری افراد واجدالشرایط با داشتن مدارک و مستندات لازم برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارجاع داده می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تسهیلات در راستای احداث واحدهای جدید به‌صورت مزارع منفرد، مجتمع‌های پرورش ماهی، اصلاح و بازسازی واحدهای قدیمی، تجهیز و مکانیزاسیون واحدهای فعال و نیز سرمایه در گردش مزارع پرورش ماهی فعال اعطا خواهد شد.

افضلی در خصوص بیماری وی. اچ. اس در برخی از مجتمع‌های پرورش ماهی، افزود: این بیماری سال گذشته در استان به‌طور کامل کنترل شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به ساماندهی مجتمع پرورش ماهی ریجاب به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهی‌های سردابی اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت.

وی یادآور شد: مزرعه‌دارانی که استخرهای پرورش‌ ماهی آنها که در حریم رودخانه‌ها مراحل ضدعفونی‌ را گذرانده با هماهنگی کمیته ساماندهی مزارع متشکل از (اداره‌کل شیلات، دامپزشکی و بهداشت) واجد شرایط خرید بچه ماهی خواهند بود.

این مسئول با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته از سوی اداره‌کل دامپزشکی و شیلات استان در راستای بازدید از مزارع آلوده به بیماری وی. اچ. اس، گفت: آبزیان‌آلوده به این بیماری معدوم شده‌اند.

افضلی بیان داشت: در سال 92 و 93 با تدوین ضوابط بهداشتی در خصوص نظارت و کنترل تهیه بچه ماهی و تخم چشم‌زده ماهیان از مراکز مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی از نقطه مبدا تا مقصد(مزارع پرورشی) بازدید به‌عمل‌ آمده است.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، در راستای جداسازی فاضلاب از آب رودخانه سفیدبرگ و حفر چاه برای ساماندهی مجتمع پرورش ماهی جوانرود که دو سال از تعطیلی آن می‌گذرد اعتبار تملکی تخصیص یافته و مناقصه‌ آن نیز در سال‌جاری برگزار می‌شود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید