1600 متر تور ماهیگیری صیادان متخلف در مهاباد و نقده جمع آوری شد

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

1600 متر تور ماهیگیری صیادان متخلف در مهاباد و نقده جمع آوری شد
ماموران یگان حفاظت ادارات محیط زیست مهاباد و نقده توانستند یکهزار و 600 متر تور ماهیگیری را از صیادان متخلف در تالاب بین المللی کانی برازان و سولدوز جمع آوری کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در گشت و کنترل در تالاب بین المللی کانی برازان، رودخانه مهاباد و سد یوسف کند توانستند پنج رشته تور دام به طول بیش از یک هزار متر جمع آوری کنند.
کامران حسینی افزود: در این زمینه دو صیاد متخلف دستگیر شده و از آنها علاوه بر این مقدار تور، یک عدد تور دستی، دو جفت چکمه بالاتنه، دو دستگاه موتورسیکلت و لاشه 58 قطعه ماهی کشف و ضبط شد .
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این افراد متخلف با تشکیل پرونده به مقام قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت در این عملیات ها یک قطعه باکلان و 76 ماهی زنده که در تور دام گرفتار شده بودند را نیز رهاسازی کردند.

حسینی گفت: تالاب بین المللی کانی برازان یک منطقه حفاظت شده بوده و هر گونه فعالیت صیادی و شکار پرندگان و سیار حیوانات در آن ممنوع است و در سایر منابع آبی نیز به دلیل شروع فصل تخم ریزی ماهی ها عملیات صیادی را ممنوع کرده ایم.

تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد واقع و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده نیز از کشف و جمع آوری بیش از 600 متر تور دام از تالاب سولدوز این شهرستان خبر داد .

فرامرز سفری گفت: صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و شبانه این تورها را در این تالاب کار گذاشته بودند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست کشف و جمع آوری شدند .

تالاب سولدوز در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و در حال حاضر وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است .

شهرستان مهاباد در 116 کیلومتری و نقده نیز در 85 کیلومتری مرکز استان واقع شده و از مناطق مهم تالابی آذربایجان غربی به شمار می روند.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید