توسعه صنعت آبزی‌پروری در آستارا نیازمند حمایت مسئولان است

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

توسعه صنعت آبزی‌پروری در آستارا نیازمند حمایت مسئولان است
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با بیان اینکه توسعه صنعت آبزی‌پروری موجب اشتغال‌زایی می‌شود، گفت: تحقق توسعه این صنعت نیازمند حمایت مسئولان است.
وحید پورحضرت در جلسه ستاد آبز‌ی‌پروری این شهرستان توسعه صنعت آبزی‌پروری را از برنامه‌های مهم دانست و اظهار کرد: توسعه آبزی‌پروری موجب رشد نرخ اشتغال می‌شود.
وی با بیان اینکه توسعه آبزی‌پروری نیازمند حمایت دستگاه‌های مربوطه مانند جهادکشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری این دستگاه‌ها در تحقق اهداف مذکور تاثیرگذار است.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا ترویج فرهنگ و حفظ گونه‌های متنوع آبزیان در راستای پایداری اکوسیستم طبیعی محیط زیست را امری مهم خواند و گفت: نقش بخشداران شهرستان در ترویج فرهنگ آبزی‌پروری با همکاری شیلات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آستارا ظرفیت لازم برای پرورش آبزیان سردابی و گرمابی را دارد، یادآور شد: صنعت آبزی‌پروری می‌تواند با حمایت تسهیلاتی بانک کشاورزی به عنوان طرح کشاورزی و نتیجه‌بخش اجرایی شود.

صادق خاصی‌پور رئیس اداره شیلات آستارا نیز در جلسه مذکور گزارشی از فعالیت این اداره را ارائه کرد و توسعه آبزی‌پروری را نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان دانست.

بررسی ممنوعیت صید در رودخانه مرزی آستاراچای، ترویج فرهنگ کشت دوم و کشت توأم برنج با ماهی، واگذاری شش منطقه در آستارا با هدف پرورش ماهیان سردابی، لایروبی آب‌بندان‌ها و... از جمله مصوبات جلسه مذکور بود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید