صیادان استان بوشهر ۴۰ درصد بیشتر از ذخیره، آبزیان صید می‌کنند

یک‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

صیادان استان بوشهر ۴۰ درصد بیشتر از ذخیره، آبزیان صید می‌کنند
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۱۵ هزار صیاد حرفه‌ای در بیش از ۲ هزار شناور صیادی فعالیت می‌کنند که آنان ۴۰ درصد بیشتر از ذخیره، آبزیان صید می‌کنند.
حسین بهمنیاری در نشست بررسی مشکل قیمت سوخت شناورهای صیادی استان بوشهراظهار داشت: استان بوشهر دارای بیشتر مرزدریایی با خلیج فارس است بگونه‌ای که 937 کیلومتر ساحل خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد.
وی با بیان اینکه صیادان در تمام سواحل این استان به صید انواع آبزیان می‌پردازند گفت: در این استان 550 فروند لنج، یک‌هزار و 450 قایق و 27 کشتی درامر صید و صیادی مشغول هستند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از فعالیت 15 هزار صیاد حرفه‌ای در این استان خبرداد وتصریح کرد: در استان بوشهر 15 هزار صیاد حرفه‌ای در بیش از 2 هزار شناور صیادی فعالیت می‌کنند که آنان 40 درصد بیشتر از ذخیره، آبزیان صید می‌کنند.

بهمنیاری با تاکید بر توجه به مشکلات صیادان گفت: قایق‌های صیادی در استان بوشهر برای تامین سوخت مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند که قیمت سوخت بنزین این شناورها بیش از سوخت دیگر وسائط حمل و نقل بنزینی است.

وی با تاکید بر توجه به حل مشکلات صیادان استان بوشهر گفت: زندگی مردم این استان بیشتربا دریا است بگونه‌ای که از 10 شهرستان این استان 8 شهرستان ساحلی است و مردم این شهرستان‌ها هم از طریق دریا و صید و صیادی ارتزاق می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: لازم است قیمت سوخت بنزین در تعاونی‌های صیادی که در اسکله‌ها مستقر است مانند دیگر مراکز عرضه سوخت شود تا بخشی از مشکلات این قشر برطرف شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید