تخليه مواد نفتي به داخل سياهرود قائم شهر در تاريكي شب

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۷ بازدید

خبرنگار كيهان:
سرازير شدن شبانه مواد نفتي به داخل رودخانه سياهرود قائم شهر، موجب آلودگي و خسارات جبران ناپذير زيست محيطي به اين رودخانه مهم شده است.
به گزارش خبرنگار ما از قائم شهر در مورخ 13 مهرماه اقدام غيرقابل تصور و تعجب برانگيز يكي از كارخانجات نساجي قائم شهر در تخليه غيرمجاز مواد نفتي به داخل سياهرود كه با استفاده از تاريكي شب صورت گرفت، تعجب و تاثر عميق مديران شهري و حاشيه نشينان و عابران حريم سياهرود و قائم شهر را در پي داشت.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست قائم شهر در مصاحبه اختصاصي با كيهان اظهار داشت: حدود 50 هزار ليتر مواد نفتي از نوع مازوت از مخزن يا مخازن ذخيره كارخانه نساجي طبرستان از طريق كانال هدايت آب هاي سطحي اين واحد، وارد رودخانه سياهرود شده كه وجود آلاينده هاي زيست محيطي بالا در اين مواد ضمن بر هم زدن تعادل اكولوژيكي رودخانه، خسارت سنگيني را به آبزيان، اراضي و مزارع و گياهان و درختان موجود در مسير رودخانه وارد كرده است.
ناصر كيائي با اشاره به گستردگي و عمق اين فاجعه زيست محيطي تاكيد كرد: براساس قوانين سازمان حفاظت محيط زيست، مديران شركت خاطي تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.
وي در ادامه افزود: با تلاش و پيگيري هاي كارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست ميزان آلودگي ها و خسارات وارده به محيط زيست در دست بررسي است و موضوع با تشكيل پرونده تنظيمي براي رسيدگي لازم تحويل مرجع قضايي مي شود

دیدگاه خود را بیان کنید