کشف 800 متر تور دام از تالاب‌ سولدوز نقده

دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

کشف 800 متر تور دام از تالاب‌ سولدوز نقده
ئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده از کشف بیش از 800 متر تور دام از تالاب‌های این شهرستان خبر داد.
فرامرز سفری امروز در ارومیه اظهار کرد: با حضور به موقع و شبانه مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده بیش از 800 متر تور دام از تالاب سولدوز این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.
وی ادامه داد: این تور دامی‌ها توسط صیادان متخلف که به صورت مخفیانه در تالاب پهن شده بود با هوشیاری شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده از تالاب جمع‌آوری شد.
سفری اضافه کرد: تالاب سولدوز یکی از تالاب‌های مهم استان و کشور بوده که با داشتن شرایط بسیار مطلوب زیستی به محل بسیار مناسبی جهت زیست، تخم‌گذاری و جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان و آبزیان تبدیل گشته است.

به گزارش فارس، تالاب سولدوز یکی از چندین تالاب شهرستان نقده است. نام این تالاب از نام منطقه‌ای که کل محدوده شهرستان نقده را در بر می‌گیرد، گرفته شده است. مساحت کل تالاب حدود 200 هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا هزار و 280 متر است.

گیاهان مهمی که در این تالاب وجود دارند که عبارتند از نی، جگن و گز و از حیات وحش گونه‌هایی نظیر فلامینگو، پلیکان سفید، چوب پا، تنجه، آنقوت و گونه‌هایی از مرغابی‌ها و آبچلیک‌سانان می‌توان در آنجا دید.

شهرستان نقده با داشتن سه تالاب بین‌المللی سیران گلی (درگه سنگی)، حسنلو، یادگارلو و همچنین مناطق شکار ممنوع و چندین تالاب فصلی و دائمی از مکان‌های مهم مهاجرت انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی در جنوب آذربایجان غربی به شمار می‌رود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید