برای تکمیل دهکده ماهی زینتی محلات یک میلیاردتومان اعتبار نیاز است

سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

برای تکمیل دهکده ماهی زینتی محلات یک میلیاردتومان اعتبار نیاز است
فرماندار محلات گفت: برای تکمیل زیرساخت های دهکده ماهیان زینتی شهرستان محلات یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین اعتبار بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی در این منطقه ایجاد می شود.
سید احمدی سجادی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دهکده گل و گیاهان زینتی و دهکده ماهیان زینتی محلات که با حضور استاندار مرکزی در مرکز تحقیقات گل و گیاهان محلات برگزار شد، افزود: با تامین این اعتبار و تکمیل زیرساخت های ۱۰ هزار هکتار زمین دهکده ماهیان زینتی محلات، ۲۱ قطعه تولید و پرورش ماهیان زینتی در این منطقه فعال می شود که برای شهرستان اشتغال زایی به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه محلات در پرورش و تولید ماهیان زینتی از پتانسیل های مناسبی برخوردار است، افزود: در سال گذشته حدود ۷۰۰ هزا دلار ماهیان زینتی از محلات به خارج از کشور صادر شده است.
فرماندار محلات در ادامه جلسه در مورد تامین آب دهکده گل و گیاهان محلات گفت: در کنار دهکده تحقیقاتی گل و گیاه محلات، دو حوضچه برای تامین آب گیاهان این منطقه احداث شده است که در فصل بارندگی آب های روان به این حوضچه ها سرازیر می شوند.

سجادی ادامه داد: به علت کاهش بارندگی و کمبود آب، این دو حوضچه توان تامین آب حدود ۱۰۰ هکتار از مجموعه هفتاد واحدی گلخانه های این منطقه را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با بررسی های کارشناسی انجام شده، آب مورد نیاز بایستی از پساب محلات تامین شود و با توجه به اینکه اعتبار کافی در دست نیست شرکت آب و فاضلاب باید در این خصوص مساعدت کند.

خلیلی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی و مساعدت برای تامین آب مورد نیاز دهکده گل و گیاهان محلات گفت: هم اکنون به میزان ۴۵ لیتر در ثانیه از پساب شهر محلات برای کشاورزی این شهرستان تامین شده است.

وی ادامه داد: سعی داریم تا پایان سال جاری میزان انتقال این پساب را به ۹۵ لیتر در ثانیه برسانیم و برای تامین پساب استفاده در بخش گل و گیاه توان افزایش آن را تا سی لیتر در ثانیه داریم.

در پایان این نشست مقرر شد برای تامین اعتبارات زیرساخت های دهکده ماهیان زینتی محلات ۴۰ درصد از اعتبار از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون بودجه برنامه پنجم و ۶۰ درصد باقیمانده نیز از محل اعتبارات شیلات ایران تامین شود و همچنین قرار شد پس از علام هزینه های مورد نظر تامین آب مورد نیاز گل و گیاهان زینتی محلات این مساله پیگیری شود.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید