کپور ماهی چینی با افزایش عملکرد ۳۰ درصدی در کشور تولید شد

چهار‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

کپور ماهی چینی با افزایش عملکرد ۳۰ درصدی در کشور تولید شد
معاون‌آبزی پروری سازمان شیلات، گفت: گونه کپور ماهیان "معمولی" یا چینی در داخل کشور تولید و به مرحله تجاری سازی رسید، این گونه ۳۰ درصد عملکرد مناسب تری در مقایسه با گونه‌های دیگر کپور دارد.
حسین‌علی عبدالحی با اعلام این خبر، افزود :حدود 60 درصد آبزی پروی کشور مربوط به کپور ماهیان است، به همین منظور سازمان شیلات برنامه‌های مشخصی برای افزایش بهره وری در این تولید این گونه آبزیان دارد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان شیلات به همراه بنیاد مستضعفان در سال های گذشته بچه ماهیان کپور چینی را از این کشور وارد کرده و آنها را مولد و تکثیر کرد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: بعد از انجام تحقیقات اولیه این گونه اکنون به مرحله تجاری سازی رسیده و در اختیار چهار مرکز رجایی مازندران، انصاری گیلان، ملکی اهواز و گلستان قرار گرفته است تا با تکثیر در اختیار تولید‌کنندگان داخلی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: کپور ماهیان چینی یا کپور معمولی در مقایسه با ارقام داخلی عملکرد بهتری داشته و میزان رشد آنها در زمان یکسان 30 درصد بیشتر است.

این مقام مسئول درباره برآود تولید محصولات آبزی پروری در سال جاری اظهار داشت: هنوز برآورد دقیقی از میزان تولیدات آبزی پروری در سال 94 نشده و برای اعلام دقیق این موضوع زود است.

وی اضافه کرد: در بخش میگوی پرورشی برآورد تولید 30 هزار تن درسال جاری شده بود، اما میزان کشت این محصول و تمایل آبزی پروران کمتر از انتظار است.

عبدالحی اظهار داشت: میزان تولیدات سالانه آبزی پروری کشور، حدود 380 هزار تن بوده که از این میزان حدود 200 هزار تن مختص کپور ماهیان است.

وی درپایان گفت: درحال حاضر سالانه 25 تا 30 هزار تن کپورماهی معمولی یا چینی در ایران تولید می‌شود که با بهبود ویژگی‌های این گونه امیدورایم که میزان تولید کپور ماهیان در کشور افزایش یابد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید