ايجاد بازارهاي جديد و تنوع گونه اي، محرك جهش تولید

ايجاد بازارهاي جديد و تنوع گونه اي، محرك جهش توليد در سالي است كه به اين نام معرفي شده است.

ايجاد بازارهاي جديد و تنوع گونه اي، محرك جهش توليد در سالي است كه به اين نام معرفي شده است.

چهار‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
ايجاد بازارهاي جديد و تنوع گونه اي، محرك جهش تولید

ايجاد بازارهاي جديد و تنوع گونه اي، محرك جهش توليد در سالي است كه به اين نام معرفي شده است.

معاون وزير و رييس سازمان شيلات و تني چند از معاونان و مديران سازمان در چهارمين جلسه شوراي گفتگوي شيلات كه با حضور تشكل هاي شيلاتي و مديران عامل اتحاديه هاي آبزيان برگزار شد، گفت: ايجاد بازارهاي جديد و تنوع گونه اي، محرك جهش توليد در سالي است كه به اين نام معرفي شده است.
سيدحسين حسيني افزود: براي آنكه به توليدكنندگان داخلي آسيبي وارد نشود لازم است فرمول واردات از محل توليد مشخص شود .
وي ادامه داد: واردات بايد به گونه اي انجام شود كه توليد آسيب نبيند و تنها در راستاي تنظيم بازار و تامين منافع توليد كنندگان انجام شود.
حسيني بهترين مدل مديريت واردات را باهماهنگي تشكل هاي توليد كننده آبزيان برشمرد و ادامه داد: سازمان شيلات اگر ذره اي احساس كند كه به توليد كنندگان آسيب مي رسد، براي واردات رضايت نخواهد داد.
وي در ادامه گفت: براي ايجاد زنجيره ارزش، تشكل ها و اتحاديه هاي توليدكننده بايد به سمت توليد قراردادي و تنظيم بازار حركت كنند.
حسيني همچنين افزود: براي پرورش دهندگان تيلاپيا و توليدكنندگان داخلي، بسته هاي حمايتي و خريدهاي تضميني تعيين شود تا انگيزه آنها براي توليد از بين نرود.
وي در پايان گفت: سازمان شيلات ايران، از بسته اي كه حاوي مدل صادراتي نيز باشد استفاده كند و اين بسته بايد با نظر مستقيم توليدكنندگان، تشكل ها و اتحاديه هاي آبزيان تهيه شده باشد.
گفتني است در جلسه فوق گزارش پيشرفت كار تفاهم نامه منعقد شده بين سازمان شيلات ايران و اتحاديه هاي سردآبي و گرم آبي درباره راه اندازي سامانه آبزي پروري و بررسي نقش تشكل ها در خصوص هماهنگي صادرات و تجارت آبزيان نيز تحت بررسي و اعمال نظر قرار گرفت.

منبع: روابط عمومي سازمان شيلات ايران

دیدگاه خود را بیان کنید