فعالیت بیش از ۲۰۰ مرکز آبزی‌پروری در استان مرکزی

یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

فعالیت بیش از ۲۰۰ مرکز آبزی‌پروری در استان مرکزی
مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی حدود ۲۳۰ واحد آبزی‌پروری وجود دارد که از منابع آب‌های زیرزمینی به‌منظور انجام آبزی‌پروری در سیستم‌های سردآبی، گرمابی و حد وسط استفاده می‌کنند.
حسن اکبری با اشاره به اینکه آبزی‌پروری در استخرهای ذخیره کشاورزی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند، اظهار داشت: این مهم می‌تواند درحوزه آبزی‌پروری و کمک به اقتصادی‌تر کردن فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد درآمد بیشتر برای کشاورزان بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در استان مرکزی حدود 230 واحد آبزی‌پروری وجود دارد که از منابع آب‌های زیرزمینی(چاه کشاورزی) به منظور انجام آبزی‌پروری در سیستم‌های سردآبی، گرمابی و حد وسط استفاده می‌کنند که این تعداد حدود 80 درصد از کل واحدهای آبزی‌پروری استان را شامل می‌شود.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته استان مرکزی رتبه سوم پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره کشاورزی را بعد از استان زنجان و خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

اکبری با اشاره به اهمیت طراحی استخرهای مربوط به طرح‌های آبیاری نوین گفت: باطراحی استخرهای مربوط به طرح‌های آبیاری نوین به منظور انجام فعالیت دومنظوره و مهندسی مجدد استخرهای ذخیره کشاورزی موجودی که منبع آبی آن دارای پروانه از امور آب بوده می‌توانیم این ظرفیت را افزایش و رتبه تولید آبزی پروری استان را در این استخرها بهبود دهیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که در پایان برنامه ششم توسعه با جلساتی که با دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مسئولان شهرستانی در کمیته‌های آب و کشاورزی برگزار شده بتوانیم 100 حلقه چاه دارای مجوز از امور آب به واحدهای آبزی‌پروری استان اضافه کنیم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با تحقق این مهم در پایان برنامه ششم توسعه حدود 500 تن ماهی قزل آلا تولید و به ظرفیت آبزی‌پروری استان از طریق پرورش در استخرهای ذخیره کشاورزی اضافه می‌شود.
منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید