رهاسازی 35 میلیون بچه میگو در آب‌های هرمزگان

یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

رهاسازی 35 میلیون بچه میگو در آب‌های هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز رهاسازی بیش از 35 میلیون قطعه بچه میگو در دریا با هدف بازسازی و ترمیم ذخایر خبر داد.
سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به 17 درصد رشد در میزان تولید لارو و رهاسازی داشته‌ایم. امید است امسال بتوانیم بخش قابل توجهی از آسیب‌های وارده به ذخایر میگو در آبهای هرمزگان ترمیم و جبران سازیم.
محبی افزود: بچه میگوها پیش از رهاسازی دریا در وضعیت لاروی از مراکز تکثیر، برداشت و به استخرهای پرورشی انتقال می‌یابند. پس از آن در وزن 1 تا 2 گرمی از استخرها برداشت و در دریا رهاسازی می‌شوند. بچه میگو های رها سازی شده در مرکز بازسازی ذخایر آبزیان کلاهی هرمزگان، تکثیر و سپس در مزارع سایت های پرورش میگو کولغان و تیاب آماده رهاسازی به دریا شدند.

وی تصریح کرد بچه میگوها در اطراف خوریات کولغان و تیاب رهاسازی می‌شوند چرا که این خوریات زیستگاه اصلی میگو استان و همچنین نزدیک به محل صید گاه‌های استان است تا از آسیب به این زیستگاه‌ها جلو گیری شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار این پروژه بالغ به سه میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: خوشبختانه توانستیم صد در صد اعتبار مورد نیاز را از محل اعتبارات ملی به استان تخصیص دهیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان، ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آبهای استان، تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان، کاهش صید غیرمجاز، مهار صید بی‌رویه و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی شیلات هرمزگان برای حفظ و حراست از آبزیان را از دیگر برنامه های مهم شیلات هرمزگان برای ترمیم ذخایر آبزیان خواند
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید