افزایش 8 شناور به ناوگان صیادی هرمزگان

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

افزایش 8 شناور به ناوگان صیادی هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: در سال جاری هشت فروند شناور صیادی دیگر به ناوگان صیادی آب‌های دور استان هرمزگان افزوده خواهد شد.
به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با اشاره به جایگاه صید و صیادی به عنوان تامین اشتغال 25 درصد از جمعیت هرمزگان، اظهار داشت: این مهم می‌طلبد در استان هرمزگان به ویژه شهرهای ساحلی نگاه ویژه به صید و صیادی شود.
وی با اشاره به اینکه در شیلات هرمزگان تکریم ارباب رجوع در دستور کار همه کارکنان قرار دارد، افزود: خوشبختانه توانستیم به همت همکاری کارکنان شیلات و همچنین جامعه صیادی رابطه پدر و فرزندی بین شیلات و صیادان برقرار کنیم.
محبی با بیان اینکه به همت تلاش‌های انجام شده در شیلات هرمزگان و جامعه صیادی استان، هرمزگان توانسته برای چندمین سال متوالی رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص دهد، تصریح کرد: استفاده از صید ضمنی و ممانعت از هدر رفتن آن،صید گونه‌های کمتر برداشت شده همانند گربه ماهی و ...را از اهم برنامه معاونت صید شیلات هرمزگان در سال 94 خواند.
مدیر کل شیلات هرمزگان خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تمامی ناخدایان و اکثریت ملوانان صیادی استان هرمزگان از دوره‌های آموزشی لازم بهره‌مند شده‌اند و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل استان هرمزگان به استان نمونه در رابطه با رعایت قوانین و مقررات دریایی در حوزه شیلات باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال 93 شاهد پیوستن پنج فروند شناور صید فانوس ماهیان به ناوگان صیادی آب‌های دور استان بوده‌ایم گفت: در سال 94 نیز هشت فروند شناور صیادی دیگر به ناوگان صیادی آب‌های دور استان هرمزگان افزوده خواهد شد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید