۱۵۰۰ طاقه تور غیرمجاز در قشم کشف شد

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

۱۵۰۰ طاقه تور غیرمجاز در قشم کشف شد
رئیس شیلات شهرستان قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با انجام اقدامات امنیتی و گشت‌های دریایی، بیش از هزار و ۵۰۰ طاقه تور مونوفیلامنت در قشم کشف و ضبط شد.
«محمد پرورش» با بیان این مطلب اظهار استفاده از تورهای مونوفیلامنت علاوه بر عوارض نامطلوبی که بر آبزیان، پرندگان و حتی غواصان دارد، موجب زخمی شدن ماهیان و صید بی رویه آبزیان نیز می‌شوند.
وی در ادامه یادآور شد: طرح ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در آب‌های قشم از 15 فروردین تا آخر اردیبهشت‌ماه اجرا شد و 100 گشت دریایی طی این مدت، 3 فروند قایق غیر مجاز را توقیف کردند و از 450 شناور هم بازدید به عمل آوردند.
پرورش همچنین از برگزاری 4 دوره کلاس آموزشی در نقاط مختلف جزیره قشم با هدف ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی صیادان خبر داد و گفت: تاکید بر اهمیت صید اصولی علاوه بر کلاس‌های آموزشی، از طریق تریبون‌های نماز جمعه نیز با هدف کاهش صید غیراصولی به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه 30 درصد مردم قشم به نحوی در ارتباط با مشاغل صیادی هستند، افزود: شهرستان قشم هم اکنون رتبه نخست صید استان هرمزگان را به خود اختصاص داده که با ارائه شیوه‌های آموزشی، توسعه صنایع شیلاتی و تبدیلی و تکمیلی، می‌توان این میزان را به نحو قابل توجهی افزایش داد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید