10تکميل طرح آبزي پروري در گيلان تا پايان سال

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

10تکميل طرح آبزي پروري در گيلان تا پايان سال
10 طرح تحقیقاتی آبزی پروری تا پایان امسال در گیلان تکمیل می شود.
رئیس پژوهشکده ی آبزی پروری آب های داخلی کشورامروز گفت :اجرای این طرح ها از پارسال آغاز شده و در حال حاضر 70 درصد پیشرفت دارد.
علی اصغرخانی پور افزود : این طرح ها شامل بهینه سازی تکثیر و پرورش شاه میگوی آب شیرین،ارزیابی امکان پرورش کپورماهیان هندی، فراوانی و حجم زنده توده میگوی آب شیرین در تالاب بین المللی انزلی، فراوانی و حجم زنده توده صدف آنادنت در تالاب بین المللی انزلی، تغییرات جوامع زیستی آبزیان، تکثیر نیمه طبیعی ماهی سفید در رودخانه های گیلان، بررسی رسوبات تالاب انزلی برای پرورش ماهی ، میزان تجمع آلاینده های فلزات سنگین – سموم کشاورزی وهیدروکربورهای نفتی در بافت خوراکی ماهیان اقتصادی، تولید کلوچه از پروتئین تلغیظ شده ماهی و تنوع گونه ای و فراوانی گیاهان آبزی تالاب بین المللی انزلی است.
وی با بیان اینکه برای اجرای 10 طرح تحقیقاتی آبزی پروری در گیلان تا کنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است تصریح کرد: برای تکمیل این طرح ها یک میلیارد و500 میلیون ریال دیگر نیز هزینه می شود.
رئیس پژوهشکده ی آبزی پروری آب های داخلی کشور گفت: این 10 طرح تحقیقاتی آبزی پروری از سال آینده در گیلان اجرایی می شود.
علی اصغر خانی پور تصریح کرد : با بهره برداری از این طرح ها برای 100 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد شده و سالانه بیش از 20 میلیارد ریال برای گیلان درآمدزایی خواهد شد.
وی اعلام کرد:26 طرح تحقیقاتی آبزی پروری در دیگر استان های کشوردردست اجراست.
مقر پژوهشکده ی آبزی پروری آب های داخلی کشور در بندر انزلی است.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید