سه طرح پرورش ماهی سردآبی در هشترود به بهره برداری رسید

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

سه طرح پرورش ماهی سردآبی در هشترود به بهره برداری رسید
همزمان با سومین روز از هفته جهاد کشاورزی، سه طرح پرورش ماهی سردآبی در شهرستان هشترود به بهره برداری رسید.
رییس جهاد کشاورزی هشترود در این آیین گفت: برای اولین بار در منطقه، استخر های پرورش ماهی به صورت تمام خودکار و مجهز به آخرین سامانه های روز دنیا ساخته شده است.
اسماعیل کریمی اصل افزود: شهرستان هشترود دارای چهار مزرعه و دو استخر پرورش ماهی سردآبی به ظرفیت 40 تن و دو مزرعه پرورش ماهی گرمابی به ظرفیت 30 تن در سال است.
وی اظهار کرد: با افتتاح طرح های جدید پرورش ماهی سردآبی، ظرفیت تولید سالانه ماهی در این شهرستان به بیش از 85 تن در سال افزایش یافت.
رییس جهاد کشاورزی هشترود ادامه داد: با وجود منابع آبی متعدد در این شهرستان، بیش از 40 تن انواع ماهی نیز سالانه صید می شود.

کریمی اصل، یادآوری کرد: بررسی روند تغییرات تولید ماهی در دوره های گذشته در این شهرستان حاکی از افزایش تولید ماهی در سال های اخیر است که بر اثر تلاش مسوولان جهاد کشاورزی این شهرستان و شیلات استان حاصل شده است.

وی گفت: وجود رودخانه های متعدد دائمی و فصلی، استخرها و به ویژه سد سهند در این شهرستان، قابلیت و پتانسیل مناسبی را برای پرورش آبزیان در این منطقه فراهم کرده است.

کریمی اصل، افزود: این طرح ها با هزینه بیش از 14 میلیارد و 300 میلیون ریال و با ظرفیت سالانه تولید 47 تن ماهی در مدت یک سال احداث شده که مساحت کل استخرها هزار و 489 متر مربع است.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید