وضعیت تالاب های کشور بررسی می شود

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

وضعیت تالاب های کشور بررسی می شود
دومین همایش تالاب های کشور با هدف پایش و حفاظت تالاب ها، با حضور متخصصان و محققان محیط زیست بررسی می شود.
این همایش با حضور احمدی علی کیخواه معاون طبیعی سازمان محیط زیست، گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل، بهرام طاهری مشاور عالی وزیر نیرو و برخی از متخصصان محیط زیست صبح امروز آغاز بکار کرد و تا فردا ادامه دارد.
در افتتاحیه این همایش اصغر محمدی فاضل دبیر همایش با بیان اینکه همایش تالاب ها با هدف مدیریت، پایش و حفاظت از تالاب های کشور برگزار می شود گفت: تالاب ها و تنوع زیستی، ارزش و عملکرد تالاب ها، کیفیت آب و آلودگی تالاب ها و مدیریت تالاب ها از محورهای اصلی این همایش هستند.
به گفته وی حیات و بقای تالاب ها در پرتو حقوق بین الملل، تالاب های مصنوعی و راهکار زیست محیطی در حذف پارامترهای آلاینده فاضلاب و اهمیت مدیریت تالاب ها در بهبود محیط زیست برخی از محورهای سخنرانی در این همایش هستند.

دبیر این همایش اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان برای همایش تالاب ها ۱۳۸ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری۸۱ مقاله برای ارائه در این همایش انتخاب شدند که از این تعداد۱۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۶۵ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

به گزارش مهر، دومین همایش مدیریت و مهندسی تالاب ها با همکاری سازمان محیط، دانشگاه محیط زیست، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، سازمان همکاری های اکو، طرح حفاظت از تالاب های ایران، کنوانسیون رامسر، سازمان ترویج سازمان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، سازمان هواشناسی، موسسه تحقیقات شیلات، شرکت توسعه آب نیرو و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ۲۵ و ۲۶ خردادماه در سازمان محیط زیست برگزار می شود.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید