تشکیل کارگروه شیلاتی مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری در بابلسر

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
تشکیل کارگروه شیلاتی مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری در بابلسر

جلسه کارگروه شیلاتی مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری در اداره کل شیلات مازندران برگزار شد

دبیر برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران هدف از برگزاری این کارگروه را ایجاد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای حفظ و نگهداری از دریای خزر اعلام کرد و گفت: در گذشته محصولات شیلاتی به ویژه خاویار و ماهیان خاویاری از رشد قابل توجه ای برخوردار بود اما امروزه با کاهش چشمگیر آن مواجه هستیم.

پیرفلک افزود: اعمال قوانین و مجازات در برخورد با متخلفان مانند قاچاقچیان و صیادان غیرمجاز با همکاری دستگاه های مسئول، ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر بین سازمانها و دستگاههایی که در حوزه دریا (اداره کل شیلات مازندران، یگان دریایی سپاه و نیروی انتظامی) و هماهنگی در حوزه قضایی از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود.
مشاور استاندار مازندران از تشکیل بانک اطلاعاتی خبر داد و گفت: افرادی که در بخش های مختلف تفریحی، توریستی، ورزشی، صیادی، حمل بار و یا مسافر فعالیت دارند باید در مرحله صدور مجوز یا تمدید اعتبار، شناسایی و ساماندهی شوند.
پیرفلک با بیان اینکه باید هماهنگی هایی بین دستگاه های مرتبط انجام تا افرادی که در مدت فعالیت با مجوز مرتکب تخلفی شده اند، پروانه تردد و اعتبارشان تمدید نشود از کشف حدود 170 کیلو ماهیان خاویاری 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: متخلفان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید