تخلفات متعدد زیست محیطی برخی دستگاه‌ها در نوار ساحلی بندرعباس

سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

تخلفات متعدد زیست محیطی برخی دستگاه‌ها در نوار ساحلی بندرعباس
مدیرکل محیط زیست هرمزگان با اشاره به تخلف زیست محیطی برخی دستگاه‌ها در نوار ساحلی بندرعباس گفت: با متخلفان زیست محیطی قاطعانه برخورد خواهد شد.
مجیدوفادار در بندرعباس اظهارداشت: برخی دستگاه‌ها بی‌توجه به پیامدهای مخرب استحصال دریا ،کمر به نابودی زیستگاه موجودات زنده‌ای را بسته‌اند که تضمین کننده زنجیره غذایی انسان‌ها هستند.
وی شرایط به وجود آمده در نوار ساحلی شهر بندرعباس را نگران کننده توصیف و عنوان کرد: عدم استفاده پیمانکار سازنده اسکله بندر نخل ناخدا و بندر خمیر از فناوری‌های جدید برای جلوگیری از تخریب ساحل ،مغایر با تعهدات آن هاست.
وفادار به پرونده تخلفات متعدد در ساحل بندرعباس اشاره داشت و تصریح کرد: احداث بازارچه شهرداری جنب اسکله شهید حقانی، پلاژ تفریحی سورو و بازارچه جدید ماهی فروشان از جمله تخلفات زیست محیطی حوزه شهری است که پرونده آنها در حال پیگیری است.

وی عدم دریافت مجوز ساخت و ساز از اداره بنادر و دریانوردی و رعایت نکردن حریم 60متری دریا برای احداث بازارچه جدید ماهی فروشان را تخلفی بزرگ برای متولیان احداث این سازه عنوان کرد و افزود: بنابر مدارک موجود سازه مذکور صرفا به عنوان اسکله و تاسیسات شیلات پیشنهاد داده شده بود.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان افزود: طبق اطلاعات به دست آمده شیلات هرمزگان در احداث این تاسیسات با کمبود اعتبار مواجه شده و پس از مشورت با شهرداری در دهه 80 اقدام به جذب سرمایه‌گذار و احداث بنای مازاد بر روی این سازه می‌کنند.

مجید وفادار با بیان اینکه طبق قانون پرونده‌های بین دستگاهی در قوه مجریه در داخل دولت بررسی می‌شود یادآورشد: پرونده تخلفات مذکور را در سفر نخست رئیس جمهور، مطرح کردیم و منتظر پاسخ و برخود قاطعانه با متخلفین مذکور هستیم
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید