اتباع بیگانه در سایت‌های پرورش میگو هرمزگان به کارگیری نشوند

پنج‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

اتباع بیگانه در سایت‌های پرورش میگو هرمزگان به کارگیری نشوند
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با انتقاد از فعالیت اتباع بیگانه در سایت‌های پرورش میگوی استان گفت: راه کارهای جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع خارجی در این سایت بررسی شود
محمدعلی سلیمی در این نشست مشترک با مدیر شیلات استان با اشاره به وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته شیلات در هرمزگان اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای با آموزش کاربردی و اعطای مهارت می تواند این افراد جویای کار را برای کار در سایت های پرورش میگو آماده کند.
وی افزود: کارفرمایان می‌توانند نیروهای مورد نیاز خود را برای برنامه‌ریزی و فراگیری آموزش‌های لازم به اداره شیلات هرمزگان معرفی کنند.
سلیمی با تاکید بر تشویق کارفرمایان به استفاده از جذب نیروی کار بومی در سایت های پرورش میگو و لارو آن افزود:استفاده از مشوق‌ها در این خصوص می‌تواند موثر باشد.
وی با بیان اینکه کمک به تولید و اشتغال استان از اهداف اصلی این برنامه است، عنوان کرد: بومی کردن دانش پرورش میگو در استان وتشکیل انجمن صنفی برای پیگیری مشکلات آنان کمک بزرگی خواهد بود.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در استان 13 کارگاه تکثیر میگووجود دارد که از این تعداد9 کارگاه فعال هستند که در برخی از این سایتها نیروی بومی نیز مشغول به کار هستند.

وی با توجه به عدم استقبال نیروی کار ماهر که بتوان این مسئولیت کار در کارگاه‌ها را به آنها سپرد، خاطرنشان کرد: نبود نیروی کار با تجربه و ماهر پرورش دهندگان میگو را به استفاده از نیروی کار خارجی وا داشته است.

محبی تصریح کرد: کارفرمایان را باید با هدف استفاده از نیروهای بومی مکلف کرد تا در سال آینده ملزم به رعایت عدم به کارگیری نیروی کار خارجی باشند.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید