کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهی سردآبی در قزوین برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهی سردآبی در قزوین برگزار می‌شود
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور آشنایی با اصول پرورش ماهی، کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهی سردآبی در قزوین برگزار می‌شود.
سیمین شکری صبح امروز در نشست تخصصی با آبزی‌پروران استان اظهار داشت: به منظور آشنایی با اصول پرورش ماهی، کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهی سردآبی در قزوین برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: استان قزوین از ظرفیت خوبی در زمینه پرورش ماهی برخوردار است که این ظرفیت باید در راستای اشتغالزایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی در استان بکارگیری شود و مورد توجه مسئولان مربوط قرار بگیرد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه ارتقاء دانش و مهارت آبزی‌پروران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: به منظور تولید ماهیان سالم و مرغوب باید در زمینه ارتقاء دانش و مهارت آبزی‌پروران اقدامات لازم انجام شود.

شکری با بیان این مطلب که بر استفاده از غذاهای دریایی توصیه ویژه‌ای شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پزشکان بر استفاده از غذاهایی دریایی تاکید ویژه‌ای دارند این امر باید به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شده و میزان مصرف ماهی در بین شهروندان افزایش یابد.

وی عنوان کرد: از جمله مباحث و موضوعات آموزشی در کارگاه‌های آموزشی پرورش ماهیان سردآبی می‌توان به نحوه تقسیم‌بندی ماهیان از نظر پرورشی، شرایط مناسب پرورش ماهیان سردآبی، استانداردهای استخرهای پررورش ماهی و منابع آبی مناسب برای آبزی‌پروری اشاره کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به بحران کم‌آبی در استان در زمینه تامین آب برای پرورش ماهی با محدودیت مواجه هستیم که باید اقدامات لازم در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب انجام شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید