کمیته علمی کارگروه حفاظت رودخانه دز در دزفول تشکیل شد

سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

کمیته علمی کارگروه حفاظت رودخانه دز در دزفول تشکیل شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تشکیل کمیته علمی کارگروه حفاظت رودخانه دز در دانشگاه صنعتی جندی شاپور این شهرستان خبر داد.
فرهاد قلی نژاد افزود:کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز به عنوان بخشی از شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از آلودگی رودخانه کارون و بهبود کیفیت آب این رودخانه تشکیل شده است .
وی به تشکیل کمیته علمی کارگروه حفاظت رودخانه دز اشاره کرد و افزود: این کمیته به منظور جمع آوری اطلاعات علمی و گردآوری اطلاعات در راستای شناسایی بیشتر وضع موجود حوزه آبریز رودخانه دز و پیش بینی علمی چالش های اکوسیستم رودخانه دز تشکیل شده است.
قلی نژاد افزود:کلیه ادارات و دستگاه های تخصصی به ویژه دانشگاه های منطقه شمال خوزستان باید با این کمیته علمی همکاری لازم را داشته باشند.
وی از واگذاری کمیته علمی کارگروه حفاظت رودخانه دز به دانشگاه جندی شاپور دزفول خبر داد و گفت:در این کارگروه راهکارهای علمی حفاظت رودخانه دز توسط اساتید دانشگاهی طرح و اجرایی می شوند.
رودخانه دز که از کوههای زاگرس و گرگر لرستان سرچشمه می گیرد به عنوان سومین رودخانه با کیفیت و پاک جهان برای ادامه حیات و جلوگیری از آلودگی نیازمند مدیریت پسماند و زباله است.
رودخانه دز به عنوان سومین رودخانه پرآب کشور و شاهرگ حیات اقتصادی شمال خوزستان نقش اساسی و مهمی در پویایی اکوسیستم و محیط زیست منطقه و نیز تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شمال استان خوزستان دارد.
این رودخانه با آبی سرد و زلال علاوه بر پتانسیل گردشگری ، زیستگاه انواع آبزیان بومی و بعضا منحصر بفرد است که به دلیل برخی بی توجهی ها مورد تهدید پسماند و فاضلاب خام و آلودگی قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید