غرامت به پرورش دهندگان ماهی در بروجرد پرداخت شد

چهار‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

غرامت به پرورش دهندگان ماهی در بروجرد پرداخت شد
رییس اداره شیلات شهرستان بروجرد گفت: یک میلیارد و 200میلیون ریال غرامت به پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در شهرستان بروجرد پرداخت شد.
غلامحسین اکبری روز چهار شنبه افزود: این غرامت به 14مزرعه پرورش دهنده ماهی قزل آلا که به بیماری VHS در سال 93 دچار شده بودند، پرداخت شد.
وی مجموع مراکز پرورش ماهیان سردآبی بروجرد را 33 مرکز عنوان کرد و گفت: یک مرکز پرورش ماهی گرم آبی، یک مرکز پرورش ماهی خاویاری و دو مرکز تکثیر ماهی در این شهرستان وجود دارد.
به گفته وی سالانه یکهزار و 500 تن ماهی در این مراکز تولید می شود.
اکبری افزود: بیماری VHS که نخستین بار در اواخر سال 1392 در ایران و بروجرد مشاهده شد بیشتر در فصول سرد شیوع می یابد و می تواند خسارات سنگینی به پرورش دهندگان آبزیان وارد کند.

وی اظهار داشت: این بیماری از طریق ابزار و وسایل آلوده، آب و غذا و جا به جایی بدون مجوز بین مزارع به استخرهای آبزی پروری منتقل می شود.

وی به آبزی پروران توصیه کرد ضمن رعایت اصول و شرایط امنیت زیستی و توجه به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی از جا به جایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه ای شبکه های های دامپزشکی خودداری کنند و بچه ماهی، تخم چشم زده و غذای ماهیان پرورشی خود را فقط از مراکز مجاز تحت نظر سازمان های دامپزشکی و شیلات تهیه کنند.

وی تاکید کرد: آبزی پروران باید در اصلاح ساختار بهداشتی مزارع خود اهتمام جدی داشته باشند و هرگونه تلفات و موارد مشکوک در استخرهای خود را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی در سراسر استان اطلاع بدهند تا اقدام های بهداشتی و قرنطینه ای لازم انجام گیرد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید