گسترش صنایع آلاینده محیط زیست بندرعباس را تهدید می‌کند

دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

گسترش صنایع آلاینده محیط زیست بندرعباس را تهدید می‌کند
رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس گفت:گسترش صنایع متناسب با توسعه فضای سبز و اجرای شاخص‌های زیست محیطی نیست
کیانوش جهانبخش در بندرعباس، اظهار داشت: بیشتر مشکلات شهر بندرعباس ناشی از عدم تدوین، ارائه و الزام به پیوستهای فرهنگی و زیست محیطی در توسعه عمرانی،اقتصادی وصنعتی است.
وی با اشاره به سرعت توسعه شهر بندرعباس در حوزه های مختلف افزود: گسترش شهر و روند رشد جمعیتی با شیب مناسب،این شهر بندری را به سمت کلانشهر شدن،هدایت می کند.
جهانبخش، حفاظت از محیط زیست را وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی دانست و بر ساماندهی این مهم با اراده جمعی تاکید کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه، هیچ کس با توسعه، اشتغال آفرینی و شکوفا شدن صنعت مخالف نیست،افزود: مهم است تا با برنامه ریزی صحیح از تهدید سلامت و محیط زیست مردم، توسط صنایع پیشگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه، سلامت جسم و روان جامعه بر رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی، ارجعیت دارد خاطرنشان کرد: اگر توسعه اقتصادی تهدید کننده امنیت وسلامت مردم باشد تاثیرات مخربی را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتقاد ازمدیریت نامناسب پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و رها سازی آن به دریا که سبب گسترش آلودگی میکروبی شده است افزود:علی الرغم اعلام بی خطر بودن این پساب از سوی مدیران مربوطه بررسی ها بیانگر خلاف این ادعا است.

وی با اشاره به اینکه شهر بندرعباس با داشتن سواحل زیبای گردشگری و صنعت شیلات هرساله عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند، خاطرنشان کرد: با افزایش آلودگی ها و درپی آن تهدید زیستگاه آبزیان،بندرعباس به سوی نابودی در حال حرکت است.

کیانوش جهانبخش تصریح کرد: مدیران دستگاه های مرتبط با این موضوع، اگر برای مدیریت صحیح و رفع خطر،مشکل اعتبارات دارند، صادقانه آن را با مردم در میان بگذارند، زیرا مردم درک می کنند و با همکاری و همدلی برای رفع این مشکل وارد صحنه می شوند.

وی با درخواست از مدیران ارشد استانی و وزارت نیرو، اظهار داشت: امید است دست اندرکاران و مسئولان با اخذ تصمیم عاجل برای رفع این خطر، بیش از این بر تجربه های سوخته و آمارهای بی فرجام اصرار نکرده و برای حل این مشکل اقدام کارشناسانه کنند.

جهانبش با اشاره به برگزاری همایش ها وجشنواره های متنوع با عنوان خلیج فارس و صرف هزینه های قابل توجه، خاطرنشان کرد: پاک سازی وحفاظت از محیط زیست خلیج فارس در کنار صیانت از نام بزرگ آن ارزشمند است.

رئیس کمیسیون بهداشت وخدمات شهری شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه سواحل بندرعباس و زیستگاه های این ساحل در وضعیت قرمز قرار دارد بیان داشت:حفاظت ازمحیط زیست یک تکلیف شرعی،قانونی و اخلاقی است و شورای شهر بندرعباس در این راه با هیچ کسی تعارف ندارد.

وی با اشاره به رسالت دستگاه های مختلف درحفظ و صیانت از محیط زیست گفت: شورای چهارم با اعتقاد راسخ درحوزه محیط زیست تلاش دارد با همسویی و همراهی مجموعه های مختلف به این مهم دست یابد و دراین عرصه گامهای استواری بر دارد
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید