از اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس در دریای عمان حمایت می شود

سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

از اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس در دریای عمان حمایت می شود
سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از کندی روند اجرای پرورش ماهی در قفس در دریای عمان به ویژه سواحل مکران، خواهان تسریع در اجرای این طرح های اقتصادی از سوی سرمایه گذاران شد و گفت: از اجرای این طرحها حمایت می شود.
محسنعلی گلشنی در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران پرورش ماهیان دریایی در قفس در چابهار با اشاره به برخی از علل اجرایی نشدن طرحهای متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه گفت: با توجه به صدور چندین موافقت اصولی توسط شیلات انتظار می رود سرمایه گذاران نیز گامهای محکم تری برداشته و این طرحها را به مرحله اجرا رسانند.
وی همچنین از دستگاههای اجرایی دست اندرکار و سرمایه گذاران خواست تا در راستای اجرایی شدن طرحها حداکثر همکاری و همدلی را داشته باشند.
به گفته وی، شیلات نیز حداکثر توان و تلاش خود را برای پیگیری تسهیلات در تهران بکار می گیرد تا انشالله هرچه سریعتر به همت مسوولان و سرمایه گذاران این طرحها اجرایی شود.

گلشنی همچنین از سرمایه گذاران خواست تا برنامه زمانبندی برای اجرای طرحهای خود ارائه کنند.

عبدالرحمن پارسا معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت پرورش ماهیان دریایی در قفس در خارج و داخل کشور، مزایا ، فرصتها و ظرفیتهای سرمایه گذاری در این حوزه را تبیین کرد.

در ادامه این جلسه برخی از سرمایه گذاران نیز ضمن ارائه گزارش روند اجرای اقدامات انجام شده پیشنهاد ثبت اتحادیه یا تشکل پرورش دهندگان ماهیان دریایی ، بازدید از طرحهای مشابه داخلی و خارجی، برگزاری نمایشگاه با حضور متخصصان، مجریان ، سازندگان سازه ها و قفسهای دریایی در کشور و اجرای پروژه پایلوت مشارکتی را خواستار شده و از ارگانها و دستگاههای اجرایی خواستند تا آنها را در اجرای طرح و رسیدن به اهداف یاری کرده و حداکثر همکاری را با آنها داشته باشند.

معاون عمرانی فرماندار کنارک ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، معاون آبزی پروری شیلات استان ، مدیر جهاد کشاورزی چابهار ، رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار، معاون مرکز تحقیقات شیلات آبهای دور چابهار، مسوول اعتبارات بانک کشاورزی چابهار، مدیران بهره بردار بنادر صیادی استان، سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس و کارشناسان اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان در این نشست حضور داشتند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید