حفظ حجم صیادی و افزایش پرورش آبزی دربرنامه کاری خوزستان

دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

حفظ حجم صیادی و افزایش پرورش آبزی دربرنامه کاری خوزستان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: حفظ کردن حجم صیادی آبزیان در خوزستان و افزایش میزان پرورش آبزی جزو اولویتهای کاری استان است.
امید حاجتی درحاشیه نشست شورای برنامه گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ حجم صیادی به منظور کاهش فشار بر منابع آبی و دریایی استان و افزایش میزان تولید آبزی از اولویتهای کاری ما است.
حاجتی بیان کرد: یکی از تکالیفی که بر عهده اداره کل شیلات استان گذاشته شده است تهیه سند توسعه آبزی پروری در استان است.
وی گفت: مقرر شده که با توجه به این سند و برنامه و گنجاندن آن در سند توسعه ششم استان موانع کاری شیلات در استان برداشته شود.
حاجتی افزود: همچنین در این سند راهکارهایی پیش بینی می شود که چگونه از ظرفیت حوضچه های پرورش ماهی در استان برای تولید بیشتر و ساماندهی حوضچه هایی که مشکل دارند استفاده کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: بحث دیگری که در استان پیگیری می شود موضوع شهرک های کشاورزی است که این مهم می تواند در توسعه شیلات استان نیز تاثیر گذار باشد.
وی افزود: در شهرک های کشاورزی تمامی موارد ارزش افزوده در نظر گرفته شده است و در مجموع 15 شهرک صنعتی در استان خوزستان در نظر گرفته شده است و مقرر شده که یک شهرک آبزی پروری در شهرستان کارون استان نیز راه اندازی شود.
حاجتی اظهار کرد: مطالعات این شهرک ها توسط وزارت جهاد کشاورزی و شرک شهرک های کشاورزی استان در حال انجام است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید