جشن آغاز صیاد شناورهای لنج در چابهار

چهار‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

جشن آغاز صیاد شناورهای لنج در چابهار
با اتمام فصل مونسون و نزدیک شدن به فصل صید تون ماهیان و عزیمت شناورهای لنج برای صید به آبهای دور و نزدیک، اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان با کمک جامعه صیادی، جشن آغاز صید شناورهای لنج را برگزار کردند.
سرپرست شیلات استان روز چهارشنبه در این آیین گفت: در سال 93 صیادان منطقه با اینکه سوخت کمتری نسبت به سال 92 استفاده کردند با آموزشهای شیلات و سایر دستگاه های ذیربط توانستند میزان صید را با 20 درصد افزایش به 214 هزار تن برسانند.
محسنعلی گلشنی، صیادان چابهار و کنارک را از نجیب ترین صیادان کشور دانست و خاطر نشان کرد: صیادان این منطقه در مقایسه با سرتاسر کشور سخت کوش ترین و شریف ترین صیادان هستند و هیچ یک از آنان به دنبال کارهال خلاف قانون نبوده و تنها به کار شریف صیادی می پردازند.
وی خواستار همکاری و تعامل دستگاههای دست اندرکار با جامعه صیادی شد و گفت: این تعامل و همکاری و تلاش و کوشش صیادان سالی پربارتر از قبل را برای این قشر زحمت کش را رقم خواهد زد.
سرهنگ قلاوند فرمانده دریابانی چابهار نیز در این آیین ضوابط و مقررات دریابانی را به صیادان متذکر شده و از همکاری خوب آنان در سال قبل تقدیر کرد و ادامه این روند را خواستار شد.
نجاری معاون سیاسی فرماندار کنارک نیز با تبریک آغاز فصل صید به جامعه صیادی از فعالیتها و زحمات مدیر کل شیلات استان در ارائه سند توسعه شیلات به عنوان نخستین دستگاه اجرایی استان و تلاش در زمینه توسعه فعالیتهای شیلاتی در منطقه تقدیر کرد.
ناخدا یکم امیریان از نیروی دریایی کنارک نیز در این آیین با تبریک آغاز فصل صید، رعایت محدوده های تردد و ضوابط بین المللی دریا نوردی را به صیادان یادآور شد و گفت: با رعایت قوانین و مقررات می توان بدون هیچ مشکلی به فعالیتهای صیادی پرداخت و دستگاههای دست اندرکار نیز زمینه تسهیل در کارها را فراهم می کنند.
مرادی رییس گروه آبهای دور سازمان شیلات ایران هم با ارائه گزارشی به جایگاه و قابلیتهای شیلات سیستان و بلوچستان در کشور و اقیانوس هند پرداخت و فصلی پربارتر از سال قبل برای صید و صیادی منطقه و کشور را آرزو کرد.
در این مراسم که با حضور مسوولان دستگاههای مختلف و جامعه صیادی در سالن کوثر اداره کل بنادر و دریابانی چابهار برگزار شد، فعالان جامعه صیادی و برخی مسوولان که در سال گذشته به صید و صیادی منطقه کمک کردند، با اهدای لوح تجلیل شدند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید