افزایش 97 درصدی اقدامات بهداشتی و کنترلی بیماری‌های آبزیان در قزوین

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
افزایش 97 درصدی اقدامات بهداشتی و کنترلی بیماری‌های آبزیان در قزوین

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین از افزایش 97 درصدی اقدامات بهداشتی و کنترلی در در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های آبزیان خبر داد.

وحید ابراهیم‌نژادحمیدی در قزوین اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون موردی از بیماری VHS در مزارع پرورش ماهی سردابی استان قزوین مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات بهداشتی و کنترلی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های آبزیان، بررسی مقایسه‌ای اقدامات صورت گرفته در مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردابی استان در قالب بازدید، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های مختلف تشخیص بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و انگلی آبزیان در سه ماهه نخست سال 96 در مقایسه با سه ماهه نخست سال 95 بیانگر افزایش 97 درصدی در مجموع اقدامات بهداشتی و کنترلی در این حوزه است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد:عدم وقوع بیماری سپتی سمی خونریزی‌دهنده ویروسی( VHS ) در جمعیت آبزیان استان یکی از نشانه‌های رعایت اصول بهداشتی در مزارع پرورش ماهی استان است.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید