امسال سطح آب دریاچه ارومیه پایین نرفته‌است

چهار‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

امسال سطح آب دریاچه ارومیه پایین نرفته‌است
مسئول کارگروه نظارت و پایش ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: امسال خوشبختانه سطح آب دریاچه ارومیه پایین نرفته‌است.
احمدرضا عبدالهی در جلسه‌‌ای که با حضور مسئولان موسسه تحقیقات شیلات همچنین بخش تکثیر و شیلات کشور و مقامات استانی در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات آرتمیا در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه سطح آب دریاچه ارومیه امسال نسبت به سال گذشته پایین نرفته‌است.
وی با اشاره به اینکه مباحث تخصصی مربوط به شیلات در این سری جلسات مطرح و دنبال می‌شود، افزود: بنابراین نمی‌خواهم توضیح بیشتری دهم.
این مسئول در واکنش به این سری اظهارنظرها که دریاچه ارومیه تا انتهای شهریور امسال کاملا خشک می‌شود، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده که ستاد به صورت 10 ساله تدوین کرده، هدف تثبیت تراز آب دریاچه ارومیه است، که این هدف خوشبختانه تحقق یافته‌است.

مسئول کارگروه نظارت و پایش ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: برای نخستین بار در کشور، در سالی هستیم که سطح دریاچه نسبت به سال قبل پایین‌تر نرفته‌است، هر سال حدود 30 تا 40 درصد افت تراز رخ می‌داد، اما امسال افت تراز نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال بعد احتمالا افزایش تراز داشته باشیم، اما امسال تا این لحظه افت تراز نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بنابراین تا انتهای شهریور ‌ماه دریاچه ارومیه خشک نخواهد شد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید